Skip to main content

Silný start Divinity 2 s půl milionem kusů

+ UPDATE.

Začátek poznamenala smůla, nyní se však vše obrací k lepšímu.

Zatímco ještě včera hlásilo SteamSpy 300 tisíc majitelů Divinity: Original Sin 2 (Alza.cz), dnes už to je téměř 350 tisíc. Čili za pouhý den přibyly další desítky tisíc kupujících. A to v tom nejsou započítány ostatní platformy jako GOG apod., byť se pochopitelně musí pro férovost dodat, že spoustu kusů hra nasbírala už dříve v Early Access fázi.

Šéf studia Snen Vincke řekl, že jde zatím o nejúspěšnější hru Larianu. Zároveň přiznal, že ještě nikdy neviděli tolik hráčů souběžně, takže na to nebyli připraveni a že takový úspěch nečekali. O víkendu šlo o čtvrtou nejpopulárnější hru na Steamu:

Dokonce se zdá, že by mělo jít o nejlepší start isometrického RPG všech dob. Pro srovnání, první díl Divinity či Pillars of Eternity měli ve srovnatelnou dobu jen 22, resp. 42 tisíc hráčů naráz. Recenzenti jsou též nadšeni, viz třeba Rock Paper Shotgun.

UPDATE - Vicke dnes ráno Eurogameru prozradil, že při součtu všech distribučních systémů (nejen Steam) jsou nyní na téměř 500 tisíci kusech Divinity: Original Sin 2 jen na PC. Dosažení tohoto čísla jim prý u prvního dílu zabralo dva nebo tři měsíce.

Vedlejším efektem této popularity jsou přetížené či spadlé servery, ale brzy prý mají opět běžet. Vývojáři pracují na prvním patchi, který má vylézt ještě tento týden. Spousta hráčů prý znamená také spoustu práce s řešením jejich potíží. A případná konzolová verze? Zatím není potvrzena, po updatech prý tvůrci dostanou pořádnou, zaslouženou dovolenou a až potom se zamyslí nad příštími projekty. Konverze jedničky na konzole jim minule trvala čtyři měsíce...

Read this next