Shrnuty recenze Marvel's Guardians of the Galaxy
Jak to dopadlo?
Dnes odpoledne bylo uvolněno embargo na recenze Marvel's Guardians of the Galaxy, možného černého koně v relativně vyprázdněném podzimu. Hra bude venku už zítra, 26. října, pro všechny možné platformy (na Switchi pouze verze z cloudu).
Tato singleplayerová third-person akční adventura s komiksovými hrdiny od Marvelu dopadla v recenzích ze světa nadmíru dobře, když si zatím drží OpenCritic na 82 procentech a Metacritic na 81 procentech.
- Windows Central 4.5/5
- Hardcore Gamer 4.5/5
- The Gamer 4/5
- VG247 4/5
- Press Start 8.5
- Game Informer 8.5
- Easy Allies 8
- RPG Site 8
- IGN 8
- GameSpot 7
- PlayStation Universe 95
- Windows Central 90
- Eurogamer Italy 90
- TGM 88
- PressStart AU 85
- Destructoid 65
- TheGamer 80
- Forbes 80
- IGN 80
- GamesRadar+ 80
- NME 60
Slova chvály zněla na adresu dialogového systému, kde opravdu záleží na vašich volbách a ty pak mají konsekvence v příběhu. Talentovaná sestava dabérů zase poskytuje spoustu emocí a potěší i silný licencovaný soundtrack s vypalovačkami z osmdesátých let. Naopak to prý drhne v unikátních bojových schopnostech každé z postav, takže bitkám prý chybí naplňující strategický element. Prostorové hádanky jsou zase repetitivní a postrádají pestrost.
Dle názoru některých jde o nejlepší překvapení letošního roku, kde nebudete kosit mimozemšťany, nýbrž prožijete tu emocionální příběh. Vše je prý lepší, než se dopředu čekalo.
Hra má prý dostatečnou hloubku, vysokou znovuhratelnost, umělecky fascinující sci-fi grafiku i modely postav, které jsou plné emocí, i když třeba nepromluví ani slovo.
Oceňováno je zde i vytvoření herního světa a zábavný způsob vyprávění, ale někdy prý můžete mít nepříjemný pocit, že rozhodnutí (včetně těch morálních) se vám vymknula z rukou.
Kritika zní na herní situace, kdy jste nuceni načíst vše z posledního checkpointu, protože jste narazili na zásadní chybu zabraňující v dalším hraní. Techická stránka prý není úplně na stejné úrovni jako ambice hry v ostatních směrech. Padání prý řeší patch, ale některé neduhy okolo fyzikálních anomálií zůstávají.
Velikost hry byla původně 150 GB, ale později došlo ke kompresi dat, takže PS5 verze zabírá jen 31 GB (díky technologii Kraken), na Xbox Series S jen 42 GB, na PS4 už to dělá 60 GB a na PC 80 GB.