Skip to main content

Shrnuty první recenze Horizon Zero Dawn PC - jak to dopadlo?

+ 20 minut z hraní konverze, zatím technické potíže, 4 screenshoty.

Dnes večer bylo uvolněno embargo na hodnocení PC konverze původně PS4 exkluzivity, která vyjde už tento pátek. Jak tedy Horizon: Zero Dawn pro počítače dopadlo?

Redaktoři měli možnost hrát preview-verzi od 31. července a první recenze shrnuté na OpenCritic jsou vesměs pochvalné.

Píše se v nich, že to je dle předpokladů a logicky nejlépe vypadající verze hry, ačkoli má nějaké chyby a neběží úplně hladce, jak jsou PCčkáři zvyklí.

  • TheSixthAxis - 7/10
  • PCGamesN - 7/10
  • IGN Spain - 9.3/10
  • Press Start - 9/10
  • Screen Rant - 4.5/5
  • Attack of the Fanboy - 9/10
  • Windows Central - 4/5
  • Eurogamer Italy - 8/10
  • ACG - "kupujte"
  • Stevivor - 7/10
  • The Games Machine - 9/10
  • Rock, Paper, Shotgun - bez hodnocení, prý že nej verze této hry
  • PC Mag - 4/5

Zde ještě nahrávka 20 minut z PC verze na maximální nastavení od IGN:

Watch on YouTube

Dosavadní verdikty ale nelze příliš brát za bernou minci, protože prý spoléhaly na slib od studia Guerrilla, co vše bude opraveno v tzv. day 1 patchi, jenže dle ArsTechnica se tak zatím bohužel u všech problémů nestalo. Přitom nedávné porty Death Stranding či Heavy Rain z PlayStation jsou považovány za špičku v oboru (viz naše technická recenze Death Stranding PC).

Na stroji i7-8700K CPU (přetaktovaném na 4.8GHz) s Nvidia RTX 2080 Ti GPU a SSD prý bylo možné hrát v 60fps, ale jen v 60 procentech z rozlišení 4K. Hra obsahuje automatické přizpůsobení (snížení) rozlišení, aby se udržel zvolený framerate. S tímto zapnutým vše šlape průměrně v 68fps na vysoké nastavení detailů, ale s jaksi rozmazanou grafikou, kde prý hra na nadupaném PC vypadá hůře než na levnější (300 dolarů) konzoli PS4 Pro - i protože si z ní nevypůjčila řešení zvané jako checkerboard rendering.

Při testování ArsTechnicou na notebooku 2018 HP Omen 15 s i7-8750H CPU a Nvidia GTX 1070 Max-Q prý běžela hra v 1080p na střední detaily ve 48fps. Redaktor se domnívá, že na vině je něco rozbitého s optimalizací CPU, což vyústilo ve vážné zadrhávání plynulosti i zvuku.

Novinářská verze prý také momentálně má rozbitý zámek na 30fps, takže nelze docílit hezkého motion bluru na objektech jako na PS4. Trable mají být v tuto chvíli i s anisotropickým filtrováním.

Pozitivem nicméně mají být bohaté možnosti nastavení grafiky (dohled do dálky, detaily modelů, kvalita textur, stínů či dokonce i mraků atd.), podpora HDR na patřičných monitorech/TV či úprava FOV, což na konzoli nebylo.

Nezbývá než doufat, aby pozdější patche situaci s Horizon Zero Dawn na PC nějak vylepšily. Známé potíže ostatně přiznávají i tvůrci na Redditu, např. některé animace jedou jen ve 30fps, určitá PC mohou zaznamenat trhání při cestování či změně kamery. Jinak doporučují k hraní tyto ovladače: NVIDIA verze 451.67 a AMD 20.7.2.

Čtyři nové oficiální PC screenshoty:

Read this next