Shrnutí prvních recenzí PS4 her
Jak dopadly Killzone: Shadow Fall, Knack a Resogun?
Vlastní zpráva - Úderem patnácté hodiny vypršelo embargo na první recenze startovních her PlayStation 4 z produkce Sony. A protože u nás konzole objeví až v půlce prosince, zatím jsme odkázáni jen na názory kolegů ze zahraniční centrály EG.
Nejhůře z trojice dopadla plošinovka Knack, která si z jejich recenze odnesla známku jen 4/10. Prý je to úplně obyčejná, monotónní a neoriginální hra, která těží z nového hardwaru jen v cutscénách. Po většinu času je kamera oddálená a neoceníte tak, že tělo hrdiny se skládá ze samostatně renderovaných částic. Příběh o goblinech útočících na lidi je plytký, level design ztrácí na nápaditost Super Maria, souboje jsou repetitivní a herní mechanismy ničím nepřekvapí, ani se moc nemění v průběhu celé hry.
"Mark Cerny je asi lepším programátorem a architektem konzole než scénáristou a kreativním ředitelem her. Knack není hrou, kterou byste si přáli odnést domů spolu s novou PS4. Navíc checkpointy jsou příliš daleko od sebe, hrdina nesnese moc zásahů a krystaly se dobíjejí moc dlouho, takže počítejte s neustálou nutností opakovat ty samé pasáže," říká šéfredaktor EGUK Tom Bramwell.
Hodnocení Knack odjinud: Polygon 60%, IGN 59%, GameSpot 4/10, CVG 6/10, GameTrailers 5/10, Destructoid 7/10, GameInformer 82%, GamesRadar 50%, Joystiq 3/10.
Lepší známku si odneslo Killzone: Shadow Fall, ačkoli 7/10 je na nejlákavější vlajkovou hru PS4 také přeci jen poněkud málo. Po technické stránce se prý jedná o výjimečnou záležitost, jak se na nextgen sluší a patří, která exceluje v nasvícení, rozlišení či počtu snímků za vteřinu, ačkoli oproti Killzone 3 nezažijete tolik WOW momentů. Po zahrání si FPS s DualShock 4 prý už nikdy nebudete chtít vrátit se k PS3, protože tady se mnohem lepší míří a ovládání je citlivější i přesnější.
Co do hratelnosti už to prý není taková sláva: "Počáteční mise podobná Dead Space je ještě zábava, ale později ztrácí mise vlastní identitu a uvědomíte si, že jen pobíháte po sci-fi světě plném klišé a lesklých koridorů," myslí si Oli Welsh z EGUK. Podle něj se Killzone nepodařilo realizovat vizi taktičtější, flexibilnější a otevřenější hry, což prý dokládá druhá kapitola v lesích. Tam musíte v předem daném pořadí plnit jednotlivé úkoly, byť máte svobodu, odkud si na nepřátele vyšláplnete. Pomůže vám v tom i OWL dron, kterému dáváte příkazy a celé to připomíná schopnost Blink z Dishonored.
Verdikty nad Shadow Fall jinde: Polygon 50%, IGN 80%, GameSpot 7/10, OPM 8/10, Destructoid 9/10, GameReactor 8/10.
Překvapivě nejvyšší hodnocení 8/10 si odnesla oldschoolová scrollovací arkáda Resogun za 10 dolarů (zdarma pro předplatitele PS Plus). Dle EGUK nejvíce splňuje definici opravdového nextgen zážitku, když se finští tvůrci přitom vydali opačným směrem do minulosti. Chválí zejména design hry, který vás údajně nutí vyletět s raketkou z bezpečné zóny, když se můžete kdykoli podívat, co se děje v jiných částech vesmíru, což doprovází hodně cool efekt. Pokud nehrajete na nejnižší obtížnost, oceníte prý výhody násobiče zabití, který se stává nepostradatelným a musíte si ho šetřit na chvilky nouze, stejně jako chytré bomby či nejpokročilejší výzbroj.
Známky pro Resogun odjinud: Polygon 85%, CVG 90%, IGN 90%, GameTrailers 81%, Joystiq 80%, GameSpot 8/10, VentureBeat 65%.