SHIFT 2: Unleashed
Rozhovor nejen o odbočce série.
Chvilku po skončení prezentace Shift 2 v Londýně a jízdě v nabušeném BMW, jsem měl příležitost vyzpovídat výkonného producenta hry z EA Marcuse Nilssona. Odpovídal opravdu s velkou chutí a dokonce mu nevadila ani otázka na tělo, jak vidí budoucnost Shiftu 2 mezi velmi silnými konkurenty.
EG: V prvním dílu nešlo auto úplně zrušit, aby z něj odpadávaly dveře nebo pneumatiky, jak to známe kupříkladu ze série Colin McRae nebo GRIDu. Jak je na tom pokračování po stránce destrukčního modelu?
MN: Pro druhý díl Shiftu jsme připravili kompletně nový destrukční model a opravdu půjdou udělat věci, které jste zmínil. Všechno bude vypadat lépe a samozřejmě to bude mít následky na jízdní vlastnosti automobilu. Tedy pouze v případě, že bude toto nastavení zapnuto.
EG: Driving profile v původním Shiftu rozlišoval agresivní a precizní styl jízdy podle toho, jakým způsobem jste projeli trať. Bude něco takového i v pokračování?
MN: Ne, tyhle prvky jsme z driving profile vyškrtnuli. Bohužel prozatím nemůžu popisovat žádné detaily, které se týkají kariéry. (Že by nás čekalo nějaké překvapení a druhý Shift by nešel ve šlépějích svého předchůdce?)
EG: Hráči si trochu stěžovali na malý počet různých obtížností v prvním dílu. Kolik herních módů a obtížností bude v Shiftu 2?
MN: Ve hře bude mnoho herních režimů. Prozatím můžu zmínit pouze Driver battle, kde budete posuzováni na základě mnoha různých parametrů v závislosti na tom, jak precizně budete závodit. O dalších režimech bohužel nemůžu hovořit. Pokud jde o obtížnosti, jejich počet jsme rozšířili na pět. Shift 2 navíc bude mít tři až čtyři režimy obtížnosti umělé inteligence, ať už půjde o defenzivní nebo spíše ofenzivní druh soupeře. Samozřejmě náročnost závisí rovněž na nastavení vlastností auta apod.
EG: Opět tedy budu dokupovat jednotlivé díly a vylepšovat auto?
MN: Přesně tak, systém bude velmi podobný prvnímu Shiftu. Půjdeme však trochu víc do hloubky, co si bude moci hráč nastavit.
EG: Plánujete, aby fungoval Autolog multiplatformně?
MN: Hrozně rádi bychom byli, kdyby to fungovalo, ale je to spíše hudba blízké budoucnosti. Pro Shift 2 tedy s tímto nepočítáme.
EG: Kolik tratí a aut bude ve hře?
MN: Jak jsem zmiňoval v prezentaci, pro druhý díl jsme připravili zhruba dvanáct nových tratí. Plus k tomu jsme přidali stejné množství tratí z prvního dílu. Vybrali jsme ty nejoblíbenější kousky. Počet tratí se tudíž prakticky zdvojnásobil. Samozřejmě nepočítám různé varianty, čímž počet tak naroste rychle ke stovce. Unikátních aut by ve hře mělo být zhruba sto třicet.
EG: Jaký máte na názor na GRID, Forzu, Gran Turismo apod.? Jsou to pro vás přímí konkurenti nebo se snažíte zaujmout trochu jiné spektrum trhu?
MN: Jako výkonný producent musím říct, že hodláme být tou největší hrou v tomto žánru. Snažíme se dělat ta správná rozhodnutí, aby se jí Shift 2 opravdu stal. Nechceme sázet pouze na čísla a tisíc závodních aut jako jiní, ale raději se zaměříme na drobnosti a samotný zážitek za volantem, tak jak si ho hráči přejí. Doufám, že se nám to podaří.
EG: Díky za rozhovor a přeji hodně úspěchů.
Čtěte také naše dojmy z prezentace Shift 2.