Skip to main content

Shadow of Tomb Raider byl drahý, proto zkusí experimenty s novými módy

Inspiraci hledá v Hellblade.

Zářijové pokračování dobrodružství Lary Croft bylo velmi nákladné vyrobit. Oficiálně bylo odhaleno, že vývoj Shadow of the Tomb Raider (Alza.cz) stojí 75 až 100 milionů dolarů a marketing ukousne dalších 35 milionů dolarů.

Eidos Montreal proto provádí různé interní experimenty, jelikož je pod tlakem, aby si hra na sebe vydělala a přinesla také nějaké zisk vydavateli ze Square Enix.

Śéf David Anfossi pro GameIndustry uvedl, že vyčlenili prostředky na vymýšlení rozličných nových módů a konceptů, které by jak uspokojily fanoušky, tak by vynesly dostatek peněz na to, aby byly udržitelné.

"Musíme stále zkoušet nové věci, učit se a experimentovat. Zjišťujeme, jak do našich her přinést nové věci, které by se daly zpeněžit, ale zároveň musíme být opatrní vůči fanouškům. Online neznamená pouze multiplayer, nýbrž i něco odlišného. Může jít pořád o singleplayerový zážitek, ale s online prvky, které jsou součástí singlu."

Eidos Montreal byl prý fascinován úspěchem Hellblade: Sensua's Sacrifice, jehož výroba stála podstatně méně než u srovnatelných titulů žánru a stál jen 30 dolarů, za což člověk dostal šesti až osmihodinový zážitek.

Právě v riskantním Hellblade budou tvůrci Lary Croft hledat inspiraci do budoucna, čili menší příběhově-vyprávěcí tituly, které stojí méně peněz vyrobit a zároveň u nich máte větší šanci, že je lidé projdou až do konce, což se u AAA singleplayerovek obvykle říct nedá.

Anfossi dodal: "Trendy se mění každý rok či každé dva roky, ať už jde o MMO, co-op či singl. Musíte to trefit správně, abyste zacílili na své publikum. Podívejte se na poslední God of War, to je příklad báječného singleplayerového zážitku, u nějž mě však frustruje, že nemám tolik času, abych ho dohrál až do konce. Každý, kdo začne příběhovou hru, chce vidět její konec. Proto musíme adaptovat nové modely."

Read this next