Shadow of Tomb Raider byl drahý, proto zkusí experimenty s novými módy
Inspiraci hledá v Hellblade.
Zářijové pokračování dobrodružství Lary Croft bylo velmi nákladné vyrobit. Oficiálně bylo odhaleno, že vývoj Shadow of the Tomb Raider (Alza.cz) stojí 75 až 100 milionů dolarů a marketing ukousne dalších 35 milionů dolarů.
Eidos Montreal proto provádí různé interní experimenty, jelikož je pod tlakem, aby si hra na sebe vydělala a přinesla také nějaké zisk vydavateli ze Square Enix.
Śéf David Anfossi pro GameIndustry uvedl, že vyčlenili prostředky na vymýšlení rozličných nových módů a konceptů, které by jak uspokojily fanoušky, tak by vynesly dostatek peněz na to, aby byly udržitelné.
"Musíme stále zkoušet nové věci, učit se a experimentovat. Zjišťujeme, jak do našich her přinést nové věci, které by se daly zpeněžit, ale zároveň musíme být opatrní vůči fanouškům. Online neznamená pouze multiplayer, nýbrž i něco odlišného. Může jít pořád o singleplayerový zážitek, ale s online prvky, které jsou součástí singlu."
Eidos Montreal byl prý fascinován úspěchem Hellblade: Sensua's Sacrifice, jehož výroba stála podstatně méně než u srovnatelných titulů žánru a stál jen 30 dolarů, za což člověk dostal šesti až osmihodinový zážitek.
Právě v riskantním Hellblade budou tvůrci Lary Croft hledat inspiraci do budoucna, čili menší příběhově-vyprávěcí tituly, které stojí méně peněz vyrobit a zároveň u nich máte větší šanci, že je lidé projdou až do konce, což se u AAA singleplayerovek obvykle říct nedá.
Anfossi dodal: "Trendy se mění každý rok či každé dva roky, ať už jde o MMO, co-op či singl. Musíte to trefit správně, abyste zacílili na své publikum. Podívejte se na poslední God of War, to je příklad báječného singleplayerového zážitku, u nějž mě však frustruje, že nemám tolik času, abych ho dohrál až do konce. Každý, kdo začne příběhovou hru, chce vidět její konec. Proto musíme adaptovat nové modely."