Skip to main content

Série Splinter Cell je podle UbiSoftu moc komplexní

Zabraňuje to vyšší úspěšnosti, proto jsou v Blacklistu alternativní řežimy pro širší publikum.

Vlastní zpráva - Skoro by se chtělo říct, že UbiSoft začíná přebírat manýry čelních představitelů EA. Ale ve skutečnosti to není nic špatného, pouze otevřeně nazývají věci pravými jmény, bez přecitlivělého brání ohledu na to, že něco z toho nemusí být úplně nadšeně přijato u hardcore hráčů a že jim to u nich nejspíš vygeneruje pár černých puntíků. Když se nad tím zamyslíte, uvědomíte si, že vlastně mají pravdu a že byste asi na jejich místě uvažovali podobně.

Jade Raymondová, šéfka pobočky UbiSoftu v Torontu, se takto v rozhovoru pro Eurogamer nebála prohlásit, že série Splinter Cell je až přehnaně moc komplexní. A to ji prý zabraňuje ve větší popularitě u hráčů, resp. ve vyšší prodejnosti, v níž se ani náhodou nemůže rovnat jiným hitům od tohoto vydavatele, jako je Assassins Creed nebo Far Cry, přestože jde o unikátní sérii, takovou moderní bondovku.

Asi není náhoda, že tento výrok přichází právě čtyři měsíce před uvedením nového dílu Blacklist. UbiSoft asi dobře sleduje, že předobjednávky nepřibývají tak rychle, jak je zvyklý z jiných sérií, a hledá viníka nebo aspoň vysvětlení, kterým by později mohl být z obliga.

"Splinter Cell je určitě jednou z těch složitějších a obtížnějších her. Existují fanoušci, kteří chtějí, aby jim toho hra tolik neodpouštěla, na rozdíl od jiných, kde jim vše projde. Splinter Cell proto zůstal věrný tomu nejčistšímu přístupu k stealth hratelnosti," začala zeširoka Raymondová.

Podle ní bude i srpnový Blacklist vhodný pro inteligentní, přemýšlivé hráče, které baví nejprve naplánovat svůj postup, obhlédnout mapu, pozici nepřátel, příležitosti pro schování se nebo kde se dají rozbít světla. Nicméně současně s tím se v UbiSoftu snaží o přizpůsobení hry i pro širší publikum, aby uspokojili také akčněji orientované typy hráčů, jak jim vyšlo z průzkumů na službě uPlay a analýz chování hráčů po minulém dílu Conviction.

Právě kvůli nim zabudovali do Splinter Cell alternativní režimy hraní jako je např. mód Perfecionist, v němž chybí funkce Mark and Execute, aby bylo hraní o něco snažší. Naopak ti volající po náročnějším zážitku dostanou hardcore režim, kdy musí projít levelem bez zabití jediného nepřítele a vyžaduje to propracovanou strategii. Nějaké stížnosti, že se Blacklist zjednodušil, tedy nebudou na místě, pouze se tvůrci pokoušejí uspokojit všechny skupiny hráčů, podobně jako to učinil Mass Effect 3 s různými módy hraní.

Starší video s 8 minutami hraní

Read this next