SEGA nevidí budoucnost v konzolových hrách
Soustředí se na něco jiného.
Přišlo to paradoxně dva dny poté, co se EA pochlubili, jak jim hry pro PlayStation 4 a Xbox One zařídily obrovské tržby.
Vydavatel SEGA to ale kupodivu vidí úplně opačně. Současně s plánovaným zrušením 300 pracovních míst a stěhováním centrály pryč z drahého San Francisca do jižní Kalifornie dnes oznámil nové priority pro příští fiskální rok.
"Musíme výrazně zvýšit naší ziskovost a efektivitu. Jako růstové oblasti jsme identifikovali digitální verze her, konkrétně PC onlinovky a mobilní hry, na které se budeme chtít nyní soustředit," uvedla japonská firma v notičce pro akcionáře. Sice očekává stále zisk, ale o hodně nižší než dříve.
Ač to nebylo řečeno napřímo, dá se to interpretovat, že SEGA už nevidí svou hlavní budoucnost ve vysokorozpočtových krabicových hrách pro konzole nebo singleplayerových zážitcích. Pokud by je razila, jmenovala by je namísto upřednostněných mobilů a PC onlinovek, tak jako jiné firmy v podobných prohlášeních.
Jak tato změna politiky ovlivní eventuálního nástupce milionového Alien: Isolation, případně další velký Total War ze světa Warhammeru, v tuto chvíli netušíme. Dále SEGA vydala v poslední době Football Manager 2015 a singleplayerový datadisk pro Company of Heroes 2, ovšem mezi tahouny je nejmenovala.
Ve srovnání s ostatními výrobci to celé trochu působí jako probuzení se z dlouhého spánku, protože digitální byznys i hry pro iOS/Android jsou oblastí, které rostou už mnoho let a ví to každý. Jiné firmy, které nežily jen ze slavných postaviček typu Sonic a licencovaných olympiád, na tento vývoj reagovaly dávno.