Šéf EA ví, jak vydělat na pirátech
Přídavky totiž kupují i oni.
John Riccitiello, šéf Electronic Arts, přišel na způsob, jak dostat z pirátů peníze. Odpovědí jsou DLC, stahovatelné přídavky, za které jsou i piráti ochotní platit.
"Mohou ukrást hru, ale nemohou ukrást stahovatelný přídavek," říká John Riccitiello.
Není to sice tak úplně pravda, DLC pro PC verze her se dají pirátsky sehnat – příkladem budiž všechny přídavky pro Fallout 3 nebo Dragon Age: Origins. Větší problém je tu u konzolových verzí her. K Xbox 360 verzi hry stahovatelný přídavek pirátsky neseženete.
Jenom za listopad byly různé DLC k Dragon Age staženy milionkrát, což jsou už velice slušné peníze. "Zákazníkům se nabídka extra věcí náramně líbí," říká. Lidé přídavky stahují většinou hned v momentě, kdy začnou hrát hru. "Zákazníci prostě chtějí víc, a když jim víc dáte, velice kladně to přijmou."
Co je nejzajímavější, někteří zákazníci, kteří DLC kupují jsou i ti, kteří nemají originální hru. John Riccitiello totiž zavedl novou politiku – nepostihovat piráty, protože to stejně příliš nepomůže. Spíše na nich ještě alespoň něco vydělat. Servery nabízející DLC totiž nedokážou rozeznat, zda má hráč bazarovou hru nebo pirátskou. DLC vám prodají i pokud nemáte originálku. "Chceme vydělat i na lidech se hrami z bazarů, stejně tak s nelegálními verzemi her."