Skip to main content

Šéf EA: Digitální prodeje letos převládnou

Za hry zdarma se platí až 5 tisíc dolarů.

John Riccitiello, šéf Electronic Arts, věří, že na konci roku 2011 bude digitální byznys větší, než byznys krabicových her. Pod digitálním byznysem nejsou myšleny jen celé hry, ale také DLC, mikrotransakce a poplatky např. u MMO her. „Myslím si, že pak objevíme způsoby, jak prodávat i krabicové verze po kouskách, nebo jak za ně vybírat poplatky a mikrotransakce," řekl Riccitiello v rozhovoru pro IndustryGamers.

Za příklad dává šéf EA nedávnou zprávu o tom, že Lord of the Rings Online vydělává nyní třikrát více, než když hra měla pravidelné měsíční poplatky (informovali jsme zde). Podle něj sice většinu příjmů tvoří hráči, kteří platí Turbine pravidelné měsíční poplatky, ale do hry proudí spousta nových lidí a někteří z nich začnou platit.

„Náš největší průměrný výdělek na jednoho uživatele pochází z her, které jsou zdarma. Mohli byste si pomyslet jak je to možné, že za hru zdarma se platí nejvíc? Máme hráče, kteří nám dávají pět tisíc dolarů měsíčně za hraní FIFA Ultimate Team. A to je to zdarma. Jen takové malé tajemství," prozradil Riccitiello.

Podle Riccitiella je klíčové, aby byl vydavatel flexibilní. Hráč si prý může chtít zahrát hru na iPadu, sociální síti, bude za ni chtít platit pomocí mikrotransakcí, fixního předplatného, nebo chce zaplatit za všechno najednou. „Ve všech těchto byznysech jsme a myslím, že ten, který poroste nejvíc, bude zároveň ten, který se bude zákazníkům nejvíc líbit," uzavřel Riccitiello.

Read this next