Šéf Activision chce vydělat na filmečcích
Dali byste 600,- za hodinu cutscén?
Bobby Kotick, mezi hráči nechvalně známý šéf Activisionu na nedávné konferenci Bank of Amercia Merrill Lynch's Media, Communications & Entertainment Conference v Kalifornii opět navrhl něco, co mezi hráči vyvolá velkou kontroverzi.
Kotick spekuloval nad možností zpoplatnit herní videa a vydávat je separátně. To znamená intra, outra, cutscény - jednoduše všechno, na co se hráči dívají a skrze co je vyprávěn příběh. Šéfovi Activisionu by se moc líbilo, kdyby se tato videa mohla vždy poslepovat a pak takovýto film mohli hráčům prodávat jako alternativu k hrám.
Příklad uvádí na nedávném hitu StarCraft II: „Kdybychom vzali hodinu, hodinu a půl, přímo ze hry a šli bychom za naším publikem – jehož máme informace z kreditních karet a přímý vztah se zákazníky – a řekli jim, jestli by nechtěli StarCraft film... Za třicet nebo dvacet dolarů, měli bychom nejvýdělečnější víkendový otvírák ze všech filmů v historii."
„V příštích pěti letech nás asi něco podobného uvidíte dělat," dodal Bobby Kotick.
I když opět píchá do vosího hnízda, nelze mu upřít dobrý nápad. Spousta hráčů nehraje všechny hry a osobně si dokážu představit pěkně sestavené filmečky například z Metal Gear Solid 4 do jednoho celku. Takto naservírovaný film by byl mnohem pohodlnější, než si vyhledávat všechna videa z MGS4 na YouTube.
Ožehavým tématem je ale cena. Třicet či dvacet dolarů se Kotickovi může zdát tak akorát, ovšem otázkou je, jestli by měli hráči platit za herní filmečky více, než za film v kině. Za cenu pěti či deseti dolarů bych si něco takového ale představit dokázal.