Se zdí na mexických hranicích to je v The Division 2 opačně
Apolitická hra?
Zatímco ve skutečnosti má kontroverzní zeď na hranicích s Mexikem sloužit k zablokování nelegální migrace do USA či pašování drog, ve hře The Division 2 to je kupodivu opačně.
Podle příběhové zápletky totiž postavili zeď Mexičani kvůli tomu, aby Američané neutíkali na jih do Mexika před nebezpečně se šířící epidemií a s tím související nestabilitou.
Je to zajímavé z toho důvodu, že UbiSoft už několikrát prohlásil, že chce, aby jeho tituly byly přísně apolitické. Ve Far Cry 5 se mu to až na závěr povedlo, nepříklonil se ani na stranu Trumpa ani nebojoval proti němu.
Podobně tak v případě posledního Wolfensteina se Bethesda usilovně snažila vyhnout jakýmkoli narážkám na současnou politickou situaci v Americe, ačkoli námět hry po tom vyloženě volal. Jde o to, že když výrobci zasadí dějiště hry do Ameriky, tak se tam pak podle statistik lépe prodává.
Provozní šéf studia Massive Entertainment, Alf Condelius, k tématu uvedl: "Nechceme se pouštět do žádných intepretací politiky, jakkoli to bude jen možné, protože to škodí byznysu".
Je však možné, že mluvil jen o samotném hraní či příběhu a nikoli o marketingu, protože už to je poněkolíkáté, co UbiSoft využil aktuálního dění k propagaci The Division 2 (viz tento článek).