Skip to main content

Se Spec Ops: The Line pomáhali čeští tvůrci Mafia 2

A navrhl je člověk, který vymyslel první Vietcong.

Vlastní zpráva - "Guten tag, dovolal jsem se do Brna? Potřebovali bychom píchnout s animacema. Náš vydavatel a zároveň váš majitel 2K Games tvrdil, že prý na to máte schopné lidi..." Tak nějak by asi před lety mohl vypadat telefonát z berlínského studia Yager Development do brněnských kanceláří tvůrců domácí série Mafia.

Jak zjistil Eurogamer, na aktuální third-person střílečce Spec Ops: The Line (recenze, 7/10) z prostředí Dubaje se vedle Němců podílelo i několik Čechů, kteří jsou spojeni s 2K Czech nebo s bývalými Illusion Softworks. Nešlo o oficiální spolupráci na úrovni celého studia, ostatně to se ani nikde neuvádí, pouze o výpomoc od pár jednotlivců-specialistů.

Tomáš Sedlák a Martin Pospíšil pracují v 2K Czech jako animátoři, jsou podepsaní pod Mafia 2 a v titulcích Spec Ops jsou uvedeni v sekci "Additional Animation". Animátoři se při vývoji obvykle zaobírají pohyby postav ve hře nebo třeba choreografií postav ve filmečcích, ale tím popis jejich práce nemusí končit.

Ještě výraznější stopu v pískem zaváté hře na Unreal Enginu 3 zanechal Zdeněk Mezihorák, který kdysi v Pterodonu vymyslel první Vietcong. Podle jeho profilu na LinkedIn pracoval pro Yager po rok a půl, během čehož připravil vizi a design Spec Ops, implementaci základního boje, analýzu a design umělé inteligence, příběh ve spolupráci s vydavatelem nebo umělecké směřování prototypu hry.

Vše výše vyřčené potvrzují titulky Spec Ops, které začínají v 10. minutě videa a společně s cutscénami z jednoho ze závěrů hry (spoiler) je pro vás zaznamenal Josef Eisner:

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Read this next