Skip to main content

Scorpio bude 4,5x rychlejší než starý Xbox One

Rozhodnout se máte dle 4K TV.

Když dáváte novinářům na E3 desítky rozhovorů denně, může se stát, že se do toho unaveni zamotáte a protiřečíte si. Ale Microsoftu se to stalo už podruhé (předtím u přínosu Xbox One S).

Xboxový šéf Phil Spencer tak nejprve pro Eurogamer prohlásil: "Scorpio je navrženo jako 4K konzole. Pokud nevlastníte 4K televizi, nedostanete výhodu, pro kterou bylo navržena." Všem hráčům s 1080p TV doslova doporučil, ať raději sáhnou po levnějším modelu Xbox One S.

Dnes však pro GiantBomb řekl něco úplně jiného - že hry na Scorpio budou vypadat jinak (lépe) a mohou běžet o něco lépe než na starém Xbox One či Sku. Je to ostatně logické, když konzole Scorpio je podle něj 4,5x výkonnější než původní Xbox One.

Uvedl to na příkladu Halo 5, které implementuje dynamické přizpůsobení obrazu situaci: když jste v nějaké hodně složité scéně, aby se udrželo 60 fps, hra sama na tu chvíli o trochu sníží rozlišení. Ale se Scorpio budete mít výhodu, protože tu samou hru dokáže rozběhnout v maximálním rozlišení i v komplexních momentech. Nicméně ne každá hra toto dynamické scalování používá, proto to MS moc nepropaguje.

A jak je to tedy s tou televizí, co hráči, kteří ještě nepřešli na 4K, a že jich není málo? "Pokud vezmete Scorpio a zapojíte ho do běžné HDTV, hra běžící ve 4K si zmenší rozlišení, aby se správně zobrazila na starší TV."

Phil Spencer dále potvrdil, že nebudou nijak svazovat vývojáře, aby ten navýšený výkon ve Scorpio využili jen pro 4K výstup - bude jen na nich, k čemu všemu ho zužitkují. Je na každém vývojáři, co s těmi šesti teraflopy provede. Ani výstup ve 4K nebude pro všechny hry povinný, některé mohou klidně renderovat jen nižší rozlišení. Microsoft nemá problém, pokud někdo výkon Scorpio využije "jen" k 1080p zážitku. Otázkou pak zůstává, v jakém rozlišení pojede ta samá hra na staré konzoli či Sku...

Watch on YouTube

Read this next