Schválně matoucí obaly xboxových krabicovek Call of Duty: Cold War
Aby se podtrhla cross-gen strategie Microsoftu.
Jak daleko je korporace schopna zajít, aby prosazovala svou politiku, co se týče cross-gen titulů a podpory všech zařízení z jedné rodiny?
Nový obal Call of Duty Black Ops: Cold War je toho zářným důkazem. Obětuje srozumitelnost pro zákazníky na úkor dosažení zájmů výrobce.
Rozdíly mezi krabicovkou pro Xbox One a Xbox Series X jsou schválně matoucí, aby se v nich nikdo nevyznal. I hardcore hráči na diskusních fórech ResetERA mají potíž říct, co je vlastně co, když se obě verze tak vzájemně podobají, a když na obou je v záhlaví uveden název staré i nové konzole.
Ale mají za to, že jde čistě o záměr Microsoftu, ne nějakou chybu. Jako by si snad usmyslel, že to prostě udělá co nejméně přehledné, aby tím lidi donutil buď k upgradu, nebo k Smart Delivery u jiných her či k vykašlání se na všechno a přechodu na službu Xbox Game Pass a digitálky, ze kterých má mnohem vyšší marži?
Když v listopadu přijde ne úplně zasvěcený mainstreamový hráč (a že jich u Call of Duty je spousta) do tradiční kamenné prodejny, asi se v tom těžko zorientuje, která krabička je určena pro kterou konzoli, a dojde k řadě omylů. Situaci komplikuje ještě notička o rozběhnutí X1 verze na nové konzoli a naopak rozjetí staré Xbox One verze na Series X. Aby se tím podtrhla odlišnost od taktiky Sony, která u exkluzivit generace konzolí PS5 a PS4 od sebe striktně rozděluje.
Na druhou stranu je možné, že se to tam vyřeší rozdělením her do sekcí dle cílové platformy. A také to asi nebude nějak dlouhodobý problém, pokud starý Xbox One přestane být rychle podporován (Xbox One X se už přestal vyrábět) a pokud se stanou digitální verze ještě dominantnější než dosud. Odbyt či podíl krabicovek pro Xbox kromě USA bývá relativně malý.
Pro srovnání, jak to samé vypadá v případě PS4 a PS5 krabiček - tam je hned jasno a žádný problém: