S vývojáři úspěšných Borderlands 3 prý bylo zameteno
Nedostanou předpokládané mega prémie, jak jim slíbili.
Okolo Randyho Pitchforda bylo už tolik mediálních kauz (zdaleka nejen s Aliens Colonial Marines), že si asi každý dvakrát rozmyslí, jestli pro něj má pracovat. Sice zjevně není hloupý, dosáhl spousty úspěchů i má čuch na to, co bude frčet za pár let, leč možná k tomu nepoužívá vždy úplně férové metody.
Ani trochu pozitivně nevyznívá čerstvý report Kotaku, dle nějž údajně ošulil vývojáře Borderlands 3 na finančních bonusech po vysoké prodejnosti hry.
Série, která má dle vydavatele 2K hodnotu miliardy dolarů, minulé září pokračovala v úspěchu, když se třetí díl velmi ujal. Ale šest lidí, kteří si přáli zůstat v anonymitě a mluvili s Kotaku, není spokojeno, že za Borderlands 3 obdrželi pouze drobné (rozumějte: pár tisíc dolarů) namísto předpokládaných prémií ve výši desítek až nižších stovek tisíc (!) dolarů.
Zaměstnanci texaského studia prý běžně dostávají menší než v branži průměrné mzdy, avšak má jim to být štědře kompenzováno pozdějším podílem na zisku, když se zadaří. Fungovat to má tak, že jakmile se pokryjí náklady na vývoj, 60% ze zisku jde majitelům firmy a 40% si mezi sebou rozdělí celý tvůrčí tým. A čím déle někdo ve studiu pracuje, tím vyšší podíl obdrží.
Když prý vyšel druhý díl a uspěl, mnozí řadoví zaměstnanci Gearboxu si dokonce mohli dovolit koupit nový dům, tak vysoké čtvrtletní bonusy tehdy byly. Avšak v případě Borderlands 3 se nic takového nekoná, i jelikož si šéf Randy Pitchford vyplatil mimořádnou odměnu 12 milionů dolarů, když vývoj hry v roce 2016 začal.
Jak uvedl respektovaný Jason Schreier, vývojáři hry si prý už udělali finanční plány založené na základě bonusů, které jim byly od vedení slíbeny minulý rok, ale nyní ostrouhali a neskrývají frustraci.
Důvodem má být údajně to, že vývoj Borderlands 3 stál více peněz, než se myslelo. Dále studio otevřelo druhou pobočku v kanadském Quebecu a odhady prodejů měly být nadhodnocené. Komu se to prý nelíbí, nikdo mu nebrání ze studia odejít.