S Crysis 3 série neskončí, může přijít nástupce i F2P verze
Dvojka v New Yorku byla dle šéfa Cryteku krokem vedle.
K příležitosti pětiletého výročí prvního, přehnaně hardwarově náročného dílu Crysis poskytl kolegům z britské pobočky EG rozhovor zakladatel a šéf německého studia Crytek, Cevat Yerli.
Pokud investujete dobrou půlhodinu na přečtení, většinu jeho dlouhých odpovědí tvoří neupřímné vytáčky. Když například odchod od Far Cry vysvětlil "nevhodností série pro vznik pokračování", namísto známých neshod s UbiSoftem a jeho vlastněním značky. Nebo když cílení Crysis 2 na konzole obhajoval svými známými, kteří se ho ptali na konzolovou verzi, a až v druhé řadě komerčními důvody. Nebo když se nám snaží tvrdit, že designování her (F2P nebo normální) je úplně nezávislé na obchodním modelu, což je samozřejmě nesmysl.
Nicméně Yerli utrousil i pár novinek týkajících se budoucnosti série Crysis. Jednak že s Crysis 3 série nejspíš neskončí, pouze příběhová trilogie okolo Propheta. Prostě ještě existuje spousta jiných příběhů z tohoto světa k odvyprávění, ale případná nová hra se určitě nebude jmenovat Crysis 4, protože by to bylo matoucí.
Čili klube se tu něco jako u Mass Effect, ale na rozdíl od něj se s nástupcem Crysis ještě nekoplo do země, hovoří se o něm pouze v teoretické rovině, co by jednoho dne mohlo být. Pravděpodobnější než "čtyřka" je spíš Free-2-Play verze Crysis, ale zatím neví, kdy se do ní pustí, jestli bude tím příštím projektem nebo až později - záleží na rychlosti transformace herního průmyslu. Každopádně nejdůležitější je popření dřívějších zpráv přímo šéfem Cryteku, podle nichž se měla jeho firma přeorientovat jen na F2P záležitosti typu Warface. Nadále prý hodlají dělat jak standardní velké hry, tak i ty F2P (nebo hybridy), protože konzolové prodeje krabicovek sice klesají, ale zase roste digitální distribuce, takže se to víceméně vyrovná.
Umístění Crysis 2 do New Yorku, který měl symbolizovat baštu lidstva, zpětně považuje za možnou chybu. Pokud by Cevat Yerli dokázal vrátit čas, spíš by zvolil nějaké fiktivní město jako Gotham City inspirované tím skutečným, ale neomezujícím tolik hratelnost kvůli struktuře prostředí plného mrakdorapů. Mnozí si totiž stěžovali na lineárnost Cryis 2, prý zejména zkušení hráči a fanoušci jedničky, zatímco nováčkům se prý dvojka velmi líbila a byla pro ně celkově přijatelnější.
S Crysis 3 to chtějí začátkem příštího roku napravit tím, že vybourali některé části města a vrátí se tím tak trochu k otevřenějšímu konceptu jedničky se svobodnější hratelností a různými způsoby řešení situací. Celkově si od trojky Crytek hodně slibuje, aby uspokojil všechny skupiny hráčů (fandy města i džungle), byť si naivně nemaluje patnáctimilionové odhady prodejů jako konkurence a s predikcemi zůstává na zemi.
Především se s trojkou pokusí o to, aby se mu vrátila prý dlouhodobá finanční investice do celé série, protože Crysis 1 i 2 byli dle různých náznaků v rozhovoru prodělečné - trh je prý pro vývojáře mnohem brutálnější, než si všichni myslí. A jak Cevat Yerli v závěru dodal, série jako Halo a Call of Duty, kterým se zatím Crysis nedokázala vyrovnat, také nebyly na špici popularity hned od prvních dílů série. Vystoupaly na vrchol až časem v x-tém pokračování a právě to samé by chtěl napodobit s Crysis 3. Držíme mu palce, bude to potřebovat, zvlášť když nynějších pokračování se teď téměř vždy (pokud nejde o AC3/CoD) prodá méně než před pár lety kvůli končícímu životnímu cyklu konzolí a přeplnění trhu.