E3 DOJMY z RYSE: Son of Rome
Výpravná, emotivní, ale bohužel primitivní, vyzradilo hraní.
-
Fakt, že Ryse - původně zamýšlená jako exkluzivně kinectová záležitost pro X360 - byla jedním z hlavních exkluzivních lákadel na listopadový start Xbox One, je poněkud alarmující.
-
Abychom si rozuměli, potenciál tohoto titulu je velký, nicméně jeho současná verze nepříliš přesvědčivá, tedy přinejmenším po stránce hratelnosti. I tak ale byly na stojany s tímto kousek jedny z nejdelších front na výstavišti.
-
Domnívám se, že Ryse by se díky své výpravě a tématu mohla stát nástupcem odcházející God of War série: brutální antická jatka mají něco do sebe a tohle by mohla být ta realističtější, dospělejší verze bez bohů a příšer, zato s dvojitou dávkou mnohem detailnějšího a brutálnějšího násilí. Bohužel, zatímco GoW se také dobře hraje, o Ryse zatím nic podobného nelze prohlásit.
-
Na stojanech bylo k dispozici naprosto stejné demo, které jsme mohli vidět na začátku týdne během konference Microsoftu. Ani minutka navíc.
-
Přesto mě hra během hraní v klidu oslovila víc, než jsem čekal - atmosféra a výprava jsou naprosto parádní, připadal jsem si jako při sledování filmu 300 nebo filmu Gladiátor. Součásti filmového dojmu bylo také umírněné využívání ikon a UI rozhrání.
-
Hlavní důvod, proč jsem frontu vystál, byla snaha pochopit ovládací mechanismy téhle hry. Během konference totiž vypadala podezřele filmově, což je většinou náznak předpřipravených lineárních pasáží s minimem taktiky a finesy.
-
Bohužel moje nejhorší obavy se potvrdily. Hráč se sice může analogovou páčkou pohybovat po bojišti a v omezené míře (= na začátku souboje) může volit mezi útokem mečem, štítem a blokováním, ale jakmile dojde na skutečný souboj a jeho rozhodnutí, veškeré ovládání se smrskne na dvojici quicktime mačkacích miniher.
-
Samotného by mě to ani nenapadlo testovat, ale kolegové pak ještě zkoušeli QTE schválně pokazit nebo vůbec nezmáčknout - a hra je údajně přesto úspěšně vykonala. Vývojář stojící vedle jim údajně vysvětlil, že "nechtěli hráče frustrovat". Cože?
-
Ryse vypadá na pohled úžasně, ale soustava primitivních QTE sekvencí působí z hlediska herního zážitku hloupě a primitivně, obzvláště pokud to srovnáte s vysoce taktickými a pestrými boji ve hrách tohoto typu (Dark Souls).
-
Ona proklamovaná Kinect podpora prozatím ve hře vůbec není. Údajně by měla umožnit velení vašim jednotkám, ať už hlasově nebo gesty. Prozatím je ve formaci ovládáte stejně jako zbytek hry: čtveřicí hlavních tlačítek.
-
Téma a audiovizuální zpracování hry na CryEngine 3 jsou natolik kvalitní, že nezbývá než doufat. Snad tvůrci dostanou dost času tuhle hříčku překopat do plnokrevné smysluplné hry.
-
S pořádným soubojovým systémem by opravdu mohlo jít o killer startovní titul kalibru God of War.
Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3