RTX 500 s českou infografikou a update pro D5 Render
DLSS 3.5 zrychluje vykreslování v reálném čase i vizuální kvalitu.
Kampaň RTX 500 slaví nedávno překročený milník 500 her a aplikací s podporou technologií NVIDIA RTX. Ty byly poprvé ve hrách představeny v listopadu 2018 s vydáním Battlefield V, který disponoval ray tracingovými odrazy a DLSS. Dnes, po pěti letech, je NVIDIA DLSS dostupné ve verzi DLSS 3.5 s funkcemi pro generování snímků nebo chytrého odstranění šumu pomocí umělé inteligence. Otevírají se tak možnosti využívat plný ray tracing vyžadující vysoký výkon k simulaci osvětlení i v náročných titulech jako jsou Cyberpunk 2077 Ultimate Edition nebo Alan Wake 2, který byl zároveň první hrou podporující tyto nejmodernější technologie hned od vydání.
Časovou osu inovací nebo např. statistiky využívání RTX funkcí ve vybraných hrách nabízí přehledná infografika v příloze - nyní v češtině:
RTX akceleruje také aplikace pro tvůrce obsahu. D5 Render, software určený pro 3D grafiky a profesionály pracující na rozsáhlých architektonických nebo krajinářských vizualizacích, dostává update DLSS 3.5. Podpora generování snímků pomocí NVIDIA DLSS zde navyušje snímkovou frekvenci ve viewportu aplikace a umožňuje pracovat s náročným ray-tracingem. Práce je díky tomu plynulejší a lze při ní využívat mnohem přesnější náhledy scény. S DLSS 3.5 přišla také funkce Ray Reconstruction využívající AI k potlačení šumu.
NVIDIA DLSS díky těmto funkcím dokáže aktuálně navýšit snímkovou frekvenci ve viewportu až 2,5násobně. Podporu DLSS 3.5 nově přidává také nástroj Autodesk VRED, profesionální software pro digitální prototypování.