Rozlučte se s Overwatch 1, protože od října ho přepíše dvojka a už nebude dostupný
Potvrzeno od Blizzardu.
Jako by té nenávisti na adresu Blizzardu nebylo poslední dobou dost kvůli ždímajícím mikrotransakcím v Diablo Immortal, koncem týdne explodovala další výbušná kauza.
Stalo se tak na Reddit AMA, kde ředitel vývojářů Aaron Keller oficiálně potvrdil, že jakmile bude 4. října spuštěna Early Access verze Overwatch 2, tak přepíše stávajícího klienta Overwatch 1 a ten už nebude od té doby dostupný: "Až rozjedeme dvojku, nahradí naši stávající živou službu". Cílem prý je, aby se nerozdělila hráčská základna.
Pokud si tedy někdo koupil jedničku vydanou v roce 2016 a rád by pokračoval v jejím hraní, jako tomu bylo dosud, má smůlu. Pryč budou bitky šesti proti šesti lidem, nahradí je klání pouze pěti proti pěti. Ztraceny také budou některé postavy a mapy, které případně přibudou až později. Jak moc to štve ty, kteří celkově bojují o zachování klasik, tzn. aby měli přístup ke starším hrám ve stavu, v jakém vyšly (a nebyly závislé na nějakém ověřování na později vypnutých serverech či službách), to asi netřeba zdůrazňovat.
Dochází tedy zhruba k tomu samému jako třeba u mapy Verdansk ve F2P Call of Duty: Warzone, která byla též nahrazena jinou mapou a už se nedala hrát, byť výrobce slibuje, že se ještě jednoho dne vrátí, ale ne na všech platformách...
Pozitivem aspoň je, že váš dosažený pokrok v prvním dílu Overwatch bude automaticky přenesen do klienta dvojky. I když, je to ještě vůbec Overwatch 2, když nahradí původní hru? Nebylo by lepší tomu říkat nějak jinak? A není název Early Access zavádějící, jen marketingovým sloganem?
Někteří hráči se navíc obávají, že tímto vynuceným přechodem na nového klienta se patrně zvýší hardwarové nároky, takže když mohli na nějakém starším PC hrát Overwatch 1 v pohodě, teď už to třeba nepůjde. Něco podobného zkoušel Capcom u remasterů tří dílů Resident Evil a pak musel hodit zpátečku a to samé platilo u odstranění původních dílů GTA z distribuce po vypuštění remasterů.
V tomto kontextu se hodí připomenout bývalého šéfa tvůrců Jeffa Kaplana, který ve 2019 sliboval něco trochu jiného: "Obě hry budou sdílet multiplayerové prostředí a nikdo nebude ponechán napospas". Nakonec z toho však bude očividně pouze jediná hra, Overwatch 2, do které budou všichni hráči násilně převedeni.