Skip to main content

Rozhovor s producentem Zaklínače 2

Bude následovat DLC či větší datadisk? A herní doba?

Vydání Zaklínače 2 se kvapem blíží, a proto jsme se obrátili na jeho producenta Tomasze Gopa, který toho ví v současné době o chystaném pokračování asi nejvíc. Krátce před uvedením hry na trh nám ochotně poskytl rozhovor a zde jsou jeho odpovědi na ty nejpalčivější otázky před vydáním:

Eurogamer: Jak moc velký rozdíl byl ve vývoji prvního a druhého Zaklínače? Naučili jste se během tvorby jedničky něco zásadního, co vám pak usnadnilo další práci?

Tomasz Gop: Zaklínač byl úplně první hrou CD Projektu RED, a proto byl pro pro všechny ve studiu naprosto nenahraditelnou zkušeností. Většina z nás se navíc předtím na žádné větší hře nepodílela, takže to pro nás bylo všechno nové a zároveň vzrušující. To byla koneckonců i práce na druhém Zaklínači, ale trochu jiným způsobem. Tentokrát jsme se už mohli vyvarovat spoustě chyb, které jsme napoprvé nemohli ani předvídat. Využili jsme tak našich zkušeností, abychom hráčům dodali mnohem lepší a odladěnější produkt.

Jaké změny mohou hráči čekat ve hře po importu svých uložených pozic z jedničky? Můžeš nám dát pár příkladů? Jak rozdílný bude Zaklínač 2 s importem savů a bez něj?

Konkrétní příklady vám dát samozřejmě nemohu, jelikož vám nechci kazit hru spoilery. Ale můžete mi věřit, že se spousta věcí liší právě v závislosti na tom, zda svou uloženou hru importujete nebo začnete s novou postavou. Zaklínač 2 je navržen tak, aby poskytl úplný RPG zážitek každému hráči, takže není nutné hrát předchozí hru. Zároveň jsme ale chtěli poskytnout bonusy našim fanouškům, co ji dohráli, a proto se import savů odrazí nejen ve vývoji příběhu, ale i v tom, jak hra skončí.

Jak dlouho zabere testerům v průměru jeden standardní průchod hrou, od začátku do konce? Jaký byl jejich nejrychlejší čas? A jak dlouho trvá dokončení hry, když hráč plní všechny questy, mluví s každou postavou a důkladně prozkoumává své okolí? Promítne se změna obtížnosti z easy na hard nějakým zásadním způsobem na délce hry?

Nechceme, aby si hráči mysleli, že hru musí dokončit během pevně daného počtu hodin, proto k tomu řeknu jen pár věcí. Zaprvé, Zaklínač 2 je obrovská hra - nezávisle na tom, jak ji hrajete. Některé z oblastí jsou dokonce tak velké, že jsme měli i pár případů, kdy se v nich betatestři ztratili. Ale v průměru jen hlavní linka zabere okolo 40 hodin :-)

Druhá věc je ta, že se zvolená úroveň obtížnosti do výsledného času promítne celkem zásadně. Když například zemřete na obtížnost Insane, tak pro vás hra končí – a musíte pak začít zas úplně od začátku.

Nakousněme teď trochu budoucí rozšíření hry. Co je z následujících tří možností nejpravděpodobnější - klasický datadisk, který bude pokračovat v příběhu, samostatné a nezávislé moduly, nebo DLC rozšiřující obsah stávající hry?

Zvažovali jsme všechny tyto možnosti. Přirozeně bychom se chtěli nejraději pustit do plnohodnotného datadisku, který by našim hráčům poskytl několik dalších hodin hraní. Ale momentálně je naším hlavním cílem to, aby byl druhý Zaklínač 17. května odladěný a v co nejlepší formě. Proto je v současné době zatím předčasné detailněji mluvit o věcech, které jsou stále jen ve fázi plánování a mohou se tudíž změnit.

Prostředí ze Zaklínače 2 - oficiální video

Jak to aktuálně vypadá s konzolovou verzí Zaklínače 2 - teď, když už je PC verze hotová? Na kterou konzoli se případně budete soustředit? Nebo pro vás mají v současné době vyšší prioritu jiné věci (jako jsou DLC a updaty Z2)?

V této chvíli stále odlaďujeme Zaklínače 2 na jeho primární platformě, tedy na PC. O možnosti vydat hru na konzole jsme ale již samozřejmě přemýšleli. Řekněme to tak, že jsme zatím nic oficiálně neoznámili :-)

Na jedné z konferencí padlo pár slov o tom, že byste chtěli dát hráčům možnost exportovat jejich deník po dohrání do jednoho souboru jako knížku. Můžeš nám o téhle funkci říct víc? Plánujete ji zpřístupnit již v první verzi hry nebo se jí dočkáme až v nějakém pozdějším updatu?

Při startu hry ještě dostupná nebude. Chtěli bychom ji ale zpřístupnit v budoucnosti, protože nám přijde přirozené a hlavně zajímavé, že by si hráči mohli tímto způsobem vytisknout svůj vlastní příběh z hraní Zaklínače 2.

Co herní editor a podpora fanouškovských modifikací? Můžeme i nyní očekávat podobný nástroj, jako byl předtím Djinni?

Na naší modařskou komunitu rozhodně myslíme a chtěli bychom jí v dohledné době poskytnout potřebné nástroje. Uvědomujeme si důležitost herních modů, zvlášť v RPG žánru, a tak si chceme být jistí, že až a pokud nějaký editor vydáme, bude to ten nejlepší, jaký můžeme lidem nabídnout. Naše zdroje jsou ale v současné době plně vytížené dokončováním hry, a tak zatím nemůžeme v tomto ohledu slíbit nic konkrétního.

V České republice má herní Zaklínač mnoho fanoušků - chtěl bys jim něco vzkázat? A pokud byste mohl jednou větou říct, proč by si měli zahrát jeho pokračování, co by to bylo?

Předně bych chtěl poděkovat všem našim fanouškům v České republice - a i kdekoliv jinde na světě - za jejich úžasnou podporu, která nás během dlouhého vývojového období motivovala doslova neskutečným způsobem. A ta jedna věta: Chcete-li si záhrát z jedno z nejlepších RPG současné generace, rozhodně si nenechte 17. května ujít Zaklínače 2.

Zaklínač 2 pro PC/X360/PS3 vyjde 17. května a v EG indexu očekávanosti českými hráči je na 1. místě - v předvečer vydání se koná půlnoční párty s bohatým programem.

Read this next