Skip to main content

Microsoft vysvětluje o českém Xbox Live

Proč chybí část downloadů a proč je výhodné přejít?

Začátkem týdne jste si mohli přečíst zhodnocení nově spuštěné české verze služby Xbox Live. Nyní dáváme prostor zástupci české pobočky Microsoftu, Matěji Iglovi, který vám v rozhovoru vysvětlí přínos oficiálního Xbox Live pro našince a především vysvětlí důvody některých často kritizovaných vlastností služby:

Eurogamer: Na úvod prosím stručně řekni, co vše se pro české hráče změnilo spuštěním české podoby Xbox Live. Jaké výhody jim přinese vytvoření českého účtu oproti účtu například ve Velké Británii?

Matěj Iglo, Microsoft ČR: Na úvod musím říci, že s příchodem online služby Xbox Live do České republiky se hráčům otevírají zcela nové možnosti, které posouvají nejen hraní, ale kompletní domácí zábavu do úplně nových rozměrů. Ať už mluvíme o multiplayeru s více než 25 miliony hráčů po celém světě nebo možnosti komunikace s přáteli, na Xbox Live si každý najde to své.

Představ si, že si chceš zahrát ping pong na Kinectu s reálným soupeřem a partnerka nebo sousedé nejsou doma. Díky Xbox Live vyzveš náhodného hráče odkudkoli ze světa, který řeší stejný problém, a o zábavu na celý den máš postaráno. Nebo se chceš vidět a pokecat s kamarádem z druhé strany republiky v pohodlí obýváku? Díky Kinectu, který poslouží jako webkamera, a Xbox Live, si můžete okamžitě zavolat. Pokud má kamarád jen počítač, nevadí, Kinect komunikuje i s Live Messengerem.

Vytvořením českého účtu hráč získá především oficiální technickou podporu v češtině a garanci funkčnosti služby. Navíc bude v multiplayeru přednostně připojován k dalším hráčům z Čech díky tzv. matchmakingu. Pokud bude zaregistrovaný v zahraničí, nejsme schopni mu garantovat připojení do Xbox Live díky možným výpadkům.

Je migrace na CZ účet pro stávající vlastníky cizích účtů povinná? Budou majitelé cizích účtů, kteří nepřejdou na CZ účty nějak penalizováni, např. neposkytnutím tech. podpory?

Migrace účtu do České republiky není povinná, uživatelům nehrozí žádný ban. Je ale určitě ve vlastním zájmu uživatele, aby se registroval ve své zemi, ve které jsme schopni mu poskytnout technickou podporu.

Pro uživatele registrované v zahraničí jsme připravili zajímavou promo akci. Všichni uživatelé, kteří se na Xbox Live registrovali na cizí účet před oficiálním spuštěním 10. listopadu 2010, a nezakoupili žádný dodatečný obsah, získají do 30 dnů 800 MS bodů při přechodu na český účet. V případě, že si jakýkoli dodatečný obsah zakoupili, obdrží dvojnásobné množství, tedy 1600 MS bodů.

Proč na českém Live nenajdeme shodnou nabídku stahovatelného obsahu, jaký je dostupný pro ostatní evropské země?

V současné době je nabídka nižší než např. v západní Evropě. Rozsah a rychlost rozšiřování nabídky záleží na jednotlivých vydavatelích a jejich ochotě přidávat tento obsah pro náš region. V dohledné době plánujeme postupné rozšiřování nabídky obsahu na Xbox Live o staré tituly a nové chceme vydávat souběžně s ostatními regiony. Ale znovu připomínám, že toto záleží především na vydavatelích. Pokud zde uvidí širokou uživatelskou základnu o několika desítkách tisíc uživatelů, myslím, že se o obsah nemusíme obávat.

Jak to bude s migrací účtu v případě, ze mám kupř. na americký účet koupený DLC, který v českém Xbox Live není? Bude fungovat veškerý dříve stáhnutý a zaplacený obsah (XBLA, DLC) i po migraci, popř. půjde znovu stáhnout na CZ účet, pokud bych např. poškodil pevný disk? A jak to bude s českými verzemi her a cizojazyčnými DLC, které mnohdy nejsou kompatibilní?

Uživatelům doporučujeme před migrací uložit veškerý doplňující obsah na pevný disk, externí disk nebo na flash disk. Momentálně totiž není možné po migraci již stáhnutý DLC obsah stáhnout znovu. Jedná se o technický problém, který řešíme. Co se týče nekompatibility DLC s českou verzí hry, opět záleží na rozhodnutí vydavatele. Za Microsoft můžeme slíbit, že hry z naší produkce budou i v české verzi kompatibilní se všemi DLC.

Budou tady vůbec někdy např. všechny nyní jinde nabízené hry služby Games on Demand?

Zde je odpověď stejná jako výše. Záleží na vydavatelích, zda pro náš region hru uvolní.

Jak to bude do budoucna s ověřováním IP adresy a spárováním se zemí původu platební karty, což na cizích účtech není povoleno?

Stále platí vše jako doposud. Znovu zmíním, že technickou podporu a podporu českých platebních karet můžeme poskytnout jen uživatelům, kteří mají účet vedený v Čechách.

Rozhovor pokračuje na druhé straně...