Rozbor frameratu Modern Warfare 3
Běžela E3 předváděčka opravdu v 60fps?
Během E3 konference Microsoftu se leckdo podivoval, zda Modern Warfare 3 opravdu běží ve slibovaných šedesáti snímcích za vteřinu. Protože se nám to nezdálo, eurogamerovská Digital Foundry si vzala celou E3 předváděčku na paškál - a došla k názoru, že hra tu a tam opravdu vypustila frame, ale jinak se 60fps držela opravdu statečně.
Tenhle stálý framerate na Twitteru před časem avizoval Rob Bowling, vrchní stratég Infinity Ward. "Modern Warfare 3 bude zamčené na 60fps, což znamená, že pod tuto hladinu nikdy nespadne, i když bude moci jít výš."
Série Call of Duty je přitom známá tím, že používá technologii v-sync, kdy se při každém obnovení displeje přidá jeden frame navíc. Pokud je frame renderovaný ještě před obnovením obrazovky, systém musí na displej počkat, což v praxi znamená, že Modern Warfare 3 nemůže běžet rychleji než v 60fps a přitom se tu a tam lehce netrhnout.
Díky laskavosti kolegů ze SpikeTV se nám podařilo získat 60hz nahrávku E3 konference Microsoftu, kterou jsme podrobili zevrubné analýze. Výsledek? Celkový framerate je mimořádně solidní a vypadává jen výjimečně, tak, že si toho lidské oko skoro ani nemá šanci všimnout - např. když se hráči před očima vynoří ponorka a pošle jeho směrem obrovskou vlnu.
Pro úplnost je třeba dodat, že nahrávka pochází z interních zdrojů SpikeTV, která celou konferenci natáčela v 1080i. Sice ve třiceti snímcích za vteřinu, ale to díky interlacingu znamená, že každý snímek ve skutečnosti obsahuje šedesát hertzů obrazu a jednoduchým deinterlacingem z něj lze vyrobit 720p obraz při 60fps, jak má Call of Duty běžet.