DOJMY z bety Risen 3: Titan Lords
Evoluce v dobrém slova smyslu.
Už za pár týdnů vycházející hra od německého týmu Piranha Bytes sice nepřinese převrat v herní branži, ale podle vyzkoušení novinářské PC bety se zdá, že by mohla poskytnout hodiny solidní zábavy a o to tu jde.
Risen 3: Titan Lords obsahuje nejen tradiční RPG prvky, jako shánění lepší výbavy, růst schopností a dovedností postavy, ale i méně klasický a u Piraní obvyklý beztřídní systém vývoje postavy. Podobně jako u nedávno vydaného Divinity: Original Sin se i zde můžete naučit vše, na co máte schopnosti a peníze. A těch není nikdy dost. Samozřejmě, pokud se přidáte k jedné z frakcí, vaše cestička se tím stane mnohem snazší.
I tak budete muset splnit množství úkolů a vyslechnout si mnoho postav. Zde se naplno ukazují zkušenosti tvůrců, protože i když vám zatím úkol nikdo nezadá, pokud narazíte na úkolový předmět, nemusíte se bát záseku. O cenné zkušenosti v podobě bodů slávy (glory) nepřijdete.
Úkoly jsou poměrně různorodé. Od číhání na zloděje přes popohnání gnómů k práci až po nalezení nového domova pro trosečníka. Některé splníte doslova za rohem, za jinými se pro jejich splnění budete muset vydat i na další ostrovy.
V boji se vám vyplatí taktizovat, zběsilým klikáním toho moc nedosáhnete. Líbilo se mi využití střelných zbraní, ve fantasy RPG nepříliš obvyklých. S tím se pojí i výchozí nastavení ovládání, jež je z velké části docela intuitivní a zbytek vám hra rychle vysvětlí. Podobně jsou na tom i tři minihry - popíjení, vrh dýkou a páka, jež pobaví, ale zároveň vyžadují i zručnost a postřeh.
Po grafické stránce hra příliš neohromí. Upřímně řečeno, působí dojmem staré DirectX9 grafiky, což se asi nejvíc projevuje na vegetaci a texturách. Postavy jsou na tom o něco lépe, ale voda a rozhled vás potěší. Nechybí různé efekty, ať už se jedná o počasí, střídaní dne a noci, tetelení vzduchu z plamene či dobře odvedenou práci ruchařů a skladatele při tvorbě soundtracku.
Herní engine umožňuje svobodu pohybu včetně skákání a plavání, bohužel jen to potápění se už nekoná. S orientací pomáhá dobře zpracovaná mapa, jež si zapamatuje vše podstatné, co objevíte. Jako dodatečná pomůcka slouží astrální průzkum, s nímž snadno najdete důležité předměty, které byste neměli minout.
Betaverze ještě měla pár chyb, většinou se jednalo o funkci některých předmětů, jako třeba knihy, které nic nedělaly, či úhly kamery při rozhovorech s NPC, ale nešlo o nic vážného.
Risen 3: Titan Lords vyjde v angličžině pro PC, PS3 a X360 od Cenegy 15. srpna.
koupit na Xzone.
Prozkoumávat, rozvíjet postavu, bojovat a přemýšlet nad řešením úkolů zatím hodně bavilo a věřím, že i vy si jej užijete. Po herní stránce se jedná o přímou evoluci z Gothicu 2 a prvního Risenu v tom dobrém slova smyslu.
Mohu-li hodnotit dnes, na základě okleštěné betaverze, tak Risen 3: Titan Lords naplnil mé očekávání a neurazil. Pokud bude ve finále dobře odladěn, prozatím bych mu dala osmičku (více o hře v našem kompletním zpravodajství).