Skip to main content

Rise of the Tomb Raider už má podporu DirectX 12

Co to přineslo pro výkon?

V době, kdy se řeší, že DX12 způsobuje zamrzání Hitmana, vyšel dodatečný patch, který jeho podporu přidává do lednového Rise of the Tomb Raider (Alza.cz). Nejprve je dostupný na Steamu a brzo má být i na Windows Store.

"Posunování hranic technologie na PC nás vždycky bavilo. Snažíme se o vymáčknutí co nejlepšího výsledku jak ze starých strojů, tak z těch nejvíce nadupaných. Díky DirectX 12 můžeme efektivně využít procesor a rozložit zápřah na více jader, což je obzvlášť důležité na osmíjádru, jako Intel i7 či AMD FX," vysvětluje šéf studia Nixxes na blogu.

Pod DX11 prý při hraní nejnovější Lary Croft občas dochází k situacím, např. ve větších hubech, kde jednotlivá jádra CPU nedokáží zásobovat GTX 980 či GTX 970 dostatečně rychle. Kvůli tomu se nepovede dosáhnout plynulého framerate, když se u DX11 většina práce dělá přes jediné jádro. Oproti tomu u DX12 se vše rozloží na více jader a plynulost může být na stejné detaily mnohem vyšší.

Coby příklad byl použit procesor Intel i7-2600 s pamětí na 1333Mhz a GTX 970. Na DX11 na vysoké detaily hra šlapala 46 fps, kdežto v DX12 ta samá scéna jede v 60 fps. Další přelomovou změnou, která se už používá na Xbox One, jsou asynchronní výpočty, takže lze využít výkon procesoru, který by se jinak promrhal.

Read this next