Rise of the Tomb Raider se neprodává
Sony se vysmívá exkluzviitě.
Pouhých 200 tisíc kusů prodala za měsíc listopad v USA vlajková exkluzivita pro Xbox One, uniklo z aktuálního oficiálního auditu společnosti NPD, takže se ani nevešla do první desítky před Vánocemi.
Vydavatel Square Enix s těmito výsledky údajně není vůbec spokojen, zkrátka se mu vymstila kontroverzní exkluzivita s Microsoftem. Jít o multiplatformní hru, byla by čísla někde úplně jinde.
Rise of the Tomb Raider (koupit na Alza.cz) se už dříve vysmíval na Twitteru produktový senior manažer Sony, Chris Brown: "Chabý Tomb Raider, jen 63 tisíc kusů ve Velké Británii za úvodní dny." Pro srovnání, předešlého dílu existujícího pro vícero platforem se tam prodal za shodné období skoro trojnásobek. X360 verze teď tvořila pouze patnáctiprocentní podíl.
Na vše už zareagovaly přední americké řetězce, které hru po pár týdnech zlevnily na 35-40 dolarů z původních šedesáti. Dle analytiků doplatila také na to, že nešťastně vyšla v ten samý den jako Fallout 4, kterým byla totálně zastíněna.
Vývojáři z Crystal Dynamics na to reagovali alibisticky: "Za segment prodejů nejsme odpovědní. Avšak na hru jsme velmi pyšni, když sklízí samé nadšené recenze i se stihla včas, to jsou pro nás důležitá kritéria pro posuzování úspěchu." Ta naše od Ivana Kratochvíla ji doporučovala.
Změnit situaci mohly později různé akce na Black Friday, které už do NPD nezohlednilo kvůli konání začátkem prosince. VGChartz i proto neoficiálně odhaduje, že celosvětově mohl odbyt Rise of the Tomb Raider k dnešku překonat půlmilionovou hranici. Stále se to však považuje za zklamání, když si vezmete, že Xbox One má doma přibližně 15 milionů lidí. Doufalo se, že po takovém zásadním titulu před Vánocemi sáhne většina z nich, něco jako vždy u Uncharted na PlayStation. Statistky nejspíš vylepší až konverze pro PC a hlavně pro PS4 plánovaná na příští rok.