Resident Evil: Revelations
3DS odbočka se vrací k pojetí prvních dílů hororu.
U Capcomu jsem se vrhl na další díl zombie série Resident Evil, tentokrát cílený exkluzivně na Nintendo 3DS. Konečně byla předváděná pořádná hratelná demoverze a ne jen ulička s pár potvorami, jako u jiných her. Celé E3 je o prvních dojmech a Revelations na mě zapůsobil grafikou. Jednoznačně jde o nejlépe vypadající hru pro Nintendo 3DS, kterou jsem kdy viděl. Nádherně byla zpracovaná hlavní hrdinka Jill Valentine, jejíž postava byla srovnatelná s modely v posledním dospělém dílu. Textury na stěnách a předmětech jsou krásně ostré. Zaujala mě práce autorů se světlem nebo volumetrické efekty jako třeba mlha.
Na videích z internetu to tak nevypadá, protože se na ně díváte na velké obrazovce, ale na menším 3D displeji konzole vypadá grafika jemně, hraní je plynulé a skvěle vypadá i 3D. Zástupce Capcomu mi k tomu řekl: "Nesnažili jsme se, na rozdíl od konkurenčních vývojářů, mít 3D efekt co nejvýraznější. Chtěli jsme spíše docílit toho, aby se hráč díky němu lépe orientoval v prostoru". A musel jsem mu dát za pravdu. 3D vám nevypíchne oko trubkou trčící daleko z obrazovky, ale působí velmi přirozeně.
První dojem ale nemusí být ten nejlepší. Hodně překvapený, v pozitivním slova smyslu, jsem byl z hratelnosti samotné. Jill byla zavřená v pokoji, kde byly pouze dvoje dveře. Ty vedoucí ven byly zablokované a do panelu po jejich pravé straně se nedalo dostat. Zkusil jsem prohledat skříňky a stoly, ale nic jsem nenašel. Otevřel jsem dveře do koupelny, kde také nic nebylo, dala se pouze vypustit vana. Když smradlavá voda vytekla, na dně se objevil šroubovák. Sebral jsem ho, vrátil se ke dveřím, pomocí dotykového displeje odšrouboval kryt panelu a propojením rozbitého elektrického obvodu dveře otevřel. Akce zabrala pár vteřin, ale chci tím ilustrovat, že Resident Evil: Revelations se vrací ke kořenům a pocit z hraní mi připomínal první tři díly série.
Jill u sebe měla pistoli a pár nábojů, později jsem našel brokovnici, ale do ní jen čtyři broky. Rozhodně tedy nečekejte, že se rychle a bezmyšlenkovitě prostřílíte celou hrou jako v pátém dílu. V Revelations je potřeba pečlivě prohledávat všechna zákoutí, otevírat zásuvky, posouvat obrazy, prostě dokonale zkoumat okolí. A připravte se na stejný klaustrofobický pocit, kdy vám zbyly poslední dvě kulky a vy se bojíte podívat za roh, aby tam náhodou nestála krvežíznivá obluda.
Po opuštění pokoje jsem chvilku bloudil dlouhými chodbami, zneškodnil pár nestvůr, které známe už z předcházejících ukázek, až jsem se dostal do rozlehlejší místnosti s dvěma schodišti po stranách. Prozkoumal jsem místnost jejíž vchod byl pod ochozem a po zabití dalších dvou příšer jsem objevil skener. Ten se mi hned přidal do inventáře zobrazeného na spodní dotykové obrazovce. Abych se dostal dál, musel jsem pomocí skeneru prozkoumat okolí, čímž jsem objevil skrytý předmět. Z nutnosti skenovat okolí zařízením, které mění grafickou podobu toho co vidíte, mám trochu strach. Vzpomeňme na Batman: Arkham Assylum, kde jsem v detektivním módu prošel ve finále skoro celou hrou a moc jsem si neužil jinak skvělou grafiku. Snad se podobné chyby Capcom vyvaruje.
Na dotykovém displeji se sice jedním stiskem můžete uzdravit, ale třeba výměna zbraní funguje trochu podivně. V horní liště máte ikonky pistole nebo brokovnice a logicky by vás napadlo, že na jednu z nich ukážete a tím ji aktivujete. Jenže Capcom se asi rád drbe přes hlavu, takže místo toho je nutné poklepat na ikonku aktivní zbraně, která se v tu chvíli změní na další v pořadí. Naštěstí je možné arzenál přepínat i pomocí směrového kříže.
Po ohledání několika dalších místností a chodeb, které jsem v rychlosti probíhal, jsem se potkal se svým parťákem, kterým bude v Revelations chlápek jménem Parker. V tu chvíli se spustila příběhová animace, jež ukazovala, jak oba hrdinové zaslechnou výbuch a běží se podívat na můstek, co se stalo. Zjistí, že jim kdosi zapálil člun, kterým se dostali na tuhle prokletou loď. Vzápětí je napadl zřejmě jeden ze strůjců nákazy, která posádku výletní lodi přeměnila na zombie. A v tu ránu byl konec dema.
Osobně byl pro mě Resident Evil: Revelations jedním z vrcholů výstavy, zejména proto, že mě překvapil starou dobrou hratelností, která se odklání od akčního pojetí posledních let. Resident Evil: Revelations vyjde v příštím roce a jestli ho budete chtít ochutnat ještě dříve, stačí si koupit červencový Resident Evil: Mercenaries 3D také pro 3DS, který bude obsahovat hratelnou demoverzi Revelations.
Zpravodajství z veletrhu E3 sponzorouje Conquest Entertainment - www.mojenintendo.cz.