Resident Evil originálně proti bazarovkám
Natvrdo uloží na cartridge odemčení hry.
V době, kdy příjmy obchodních řetězců z prodeje použitých her stále rostou a naopak prodeje nových krabicových her spíš klesají, zkouší Capcom experiment namířený proti bazarovkám. A jde na to jinak, dalo by se říct tvrději než ostatní firmy, které z těchto důvodů omezují multiplayer nebo přístup k přídavkům jen pro první majitele.
U tento týden vycházejícího titulu Resident Evil: The Mercenaries 3D pro handheld Nintendo 3DS je nenapádná zmínka, že "uložená data nemohou být zresetována". V praxi to znamená, že hra automaticky uloží na cartridge vámi jednou dosažený postup ve hře a nedá se to nijak vrátit zpět.
Takže třeba dokončíte hru a odemknou se vám různé bonusy nebo třeba zbraně jednou provždy (zapíše se to na cartridge), což má odradit zájemce o koupi bazarové hry, protože tím se ztratí část výzvy spojená s hraním nebo objevováním něčeho nového. Pokud někdo přesto sáhne po bazarovce, dostane na cartridge i postup onoho předchozího majitele, což ho může připravit o část herního zážitku.
Nejedná se o úplně novou praktiku, něco podobného existovalo už dříve u RPG The World Ends With You pro DS, ve které existoval pouze jediný slot pro uložené pozice, který se ale dal na rozdíl od Resident Evila smazat a začít znovu (pokud se někdo rozhodl zahodit desítky hodin s hrou).
Koho tyto protibazarové ochrany nepotěší, jsou přátelé majitele hry, kteří si tím pádem nemohou hru jednoduše na pár dnů půjčit, například pro vyzkoušení, než si ji sami pořídí. Ale výrobcům se při vymýšlení těchto restrikcí nelze divit, když např. u GameStopu tvoří bazarovky 31% z celkových tržeb a když bazarový kus vždy stojí několikanásobně méně než nový, ještě nerozbalený kus hry, takže je zřejmé, po co se většina lidí rozhodne.