Reportéři se nedokáží shodnout, zda se Assassins Creed Syndicate cukal
Varování před zopakováním fiaska.
Značný rozruch vyvolaly dnešní články z prezentace Assassins Creed Syndicate. Novinářům bylo na akci v Londýně dovoleno zahrát si po dobu tří hodin, ale ve svých výstupech se nedokázali shodnout na tom nejdůležitějším - jestli hra trpí nebo netrpí podobnými technickými problémy jako loňské Unity, které pošramotilo pověst série. Hodnotit toto je vždy na verzích na předváděčkách ošidné, většinou se spíš chyby tolerantně přehlížejí, protože nejde o finální produkty a uvěří se slibu, že vše bude do vypuštění opraveno. Ale v tomto konkrétním případě se této věci po předešlých zkušenostech prostě nešlo nevěnovat...
Především respektovaný VideoGamer tvrdí, že hra v nedokončené preview-verzi šlapala stejně špatně jako Unity. Prý měla, teď, ani ne měsíc před vydáním, velké potíže, aby vůbec na PS4 běžela ve stabilních 30 snímcích za vteřinu.
VideoGamer si v dojmech stěžuje na neustále zadrhávání obrazu a časté kolísání plynulosti (framerate), stejně jako na viditelně nižší rozlišení 900p (nikoli na PS4 běžných 1080p). Jeho redaktor se proto přimlouvá u UbiSoftu, aby zvážil posun termínu o pár týdnů pro vyladění těchto věcí, ať se neopakuje fiasko s Unity.
Přizvukují mu vyslanci z německého GamesWelt a dalšího francouzského webu, kteří též zmiňují technické nedokonalosti v předvedeném, nehotovém Syndicate: "Hra trpí nestabilním framerate i chybami, jednou jsem zůstal zaseklý ve vzduchu, jindy jsem si všiml, že umělá inteligence má zjevné potíže s najitím cesty."
Dost zvláštní však je, že jiní reportéři účastnící se té samé akce, např. kolegové ze sítě EG, výslovně tvrdí opak - že se UbiSoft poučil z loňských chyb a že získané zkušenosti po Unity přetavil v "lepší vyladění technické stránky i enginu pro výrazně stabilnější výsledek". Dokonce přímo uvedli, že raná verze Syndicate po celou dobu prezentace běžela plynule.
Jenže jak známo, vnímání plynulosti je vždy subjektivní záležitost - někomu stačí méně snímků za vteřinu, někdo jich zase požaduje více, když je na to např. zvyklý z PC. Je každopádně s podivem, že si výrobce toto dopředu nepohlídal a že vůbec nějakou takovou akci pořádal, pokud věděl, že tam nemůže předvést něco, co bude dokonalejší než Unity. Něco, po čem budou moci všichni zájemci o Syndicate klidněji spát.
Roli v tomto obvykle hraje každý den, každá novější rozpracovaná verze hry se může o trochu méně trhat, což zmiňuje i VideoGamer ve videu natočeném až po akci z čerstvější verze. Nelze si tady nevzpomenout na varování testerů o rozbitých hrách i letos o Vánocích.
Okolo ještě nový příběhový trailer, nové obrázky a nová dlouhá videa z hraní:
Assassins Creed Syndicate má vyjít pro PS4/X1 už 23. října s českými titulky (rezervovat na Alza.cz a dostat medailon zdarma), na PC pak v půlce listopadu.