Remedy o slabých prodejích Alan Wake
Hře prý ublížila silná konkurence.
Šéf značky Oskari Hakkinen z Remedy se vyjádřil ke slabým prodejům hry a tvrdí, že hře ublížil „extrémně agresivní marketing“ jiných her.
„Celkově jsme ale byli s přijetím Alan Wake velmi spokojeni a to jak od novinářů, tak od hráčů.“ Řekl Hakkinen. „Lidé chválí především příběh, ale milují postavy, souboje a samozřejmě i prostředí.“
„Není pochyb o tom, že Alan Wake šel na trh ve velmi kompetitivním období, kdy některé hry dominovaly s agresivním marketingem. My jsme se ale vždy snažili být unikátní a udělat ve videohrách něco nového.“
Hakkinen jistě naráží na Red Dead Redemption, jehož záplava trailerů a reklam byla skutečně obrovská. Zhruba ve stejné době vycházel i Super Mario Galaxy 2, který, ač pouze na Wii, také jistě zamával se spoustou hráčů.
Remedy ale věří, že se Alan Wake bude prodávat dobře i v druhé polovině tohoto roku. Od vydání se Alan Wake prý těší rostoucímu zájmu.
„Tento závan čerstvého vzduchu pro hráče je pro nás výhodou, protože ti, kteří si Alana již užili, o tom vypráví svým kamarádům a nabádají je ke zkoušce hry. Alan Wake výrazně těží z doporučování hráčů. Hra začíná zajímat více a více hráčů a zdá se, že její prodeje nebudou příliš klesat.“
Hakkinen také opatrně naznačuje případné pokračování: „Pokud bychom měli potvrdit pokračování, rádi bychom to udělali relativně brzy.“
Podle Hakkinena se také velmi povedla reklamní kampaň s hranými epizodami The Bright Falls. Byl to prý skvělý způsob jak představit celou stylizaci hry, postavy a fikci: „Dokonce i nehráči si ty epizody užili a pokud jste ještě nestrávili 30 minut jejich sledováním, opravdu vám to doporučuji.“
Na závěr Hakkinen věří, že Alan Wake na trhu vydrží: „S tímto marketingovým přístupem jsme byli velmi spokojeni a podporuje to také ideologii, že Alan Wake není nějaký jednorázový titul, ale spíše něco, co roste v zájmu hráčů skrze zážitky a zájem o příběh.“
Nepříliš velké prodeje Alan Wake jsme již rozebírali v dřívějším článku. Hra se aktuálně pohybuje zhruba na 0.54 milionu prodaných kusů celosvětově.