Remedy a Tencent chystají ambiciózní Free-2-Play Vanguard
Proč to je velká událost?
Z nechtěného otloukánka, které mělo po komerčním neúspěchu Alan Wake problém najít nějakého partnera, se stalo jedno z nejlépe situovaných nezávislých studií na světě, s velmi diverzifikovanými zdroji financí.
Finští Remedy Entertainment mezi svátky tiskovou zprávou oznámili, že podepsali dohodu s čínským gigantem Tencent ohledně vývoje a distribuce titulu s pracovním názvem Vanguard.
Půjde o Free-2-Play kooperativní PvE střílečku, která má kombinovat um tvůrců při vyprávění příběhů s vtahujícím multiplayerovým zážitkem.
Poběží na Unreal Engine a vyjde pro PC i konzole, leč zatím je pouze ve fázi, kdy se prokazuje funkčnost celého konceptu, takže ji hned tak nečekejte. Náklady na vývoj a provoz po první rok mají být stejně velké, jako bývají u AAA titulů Remedy. Tencent se bude podílet na financování i distribuci a lokalizaci v Asii. Remedy, v nichž má Tencent od května čtyřprocentní podíl, zase mají globální práva na mobilní verzi, z níž se podělí o zisk.
Proč je to celé velkou událostí? Tencent je poslední dobou v nákupní horečce a v průměru provedl nějakou akvizici (celé firmy či menšího podílu v zavedeném studiu) každé tři dny.
Remedy zase získali už čtvrtého vydavatelského partnera. Pro Smilegate již dlouho kutí CrossFireX, pro Epic Games nedávno ohlášeného Alan Wake 2, pro 505 Games zase Control 2 a novou značku Condor.
"Vanguard bude naším prvním vstupem do oblasti her coby živých služeb, o což se postará náš prvotřídní tým expertů na F2P. Tvoříme něco úplně nového a vzrušujícího v oblasti co-op zážitků, které budou stavět na silných stránkách Remedy. Krom toho rozšíříme náš záběr na vydavatelské pole a jsme si jisti, že Tencent je excelentním partnerem pro podporu ambiciózních plánů," řekl Tero Virtala, CEO finského studia.