Remake Halo na původním enginu
Pouze MP využije engine z Reach.
Když Microsoft oznámil vydání remaku Halo: Combat Evolved, hodně lidí se ptalo, na jakém enginu hra vlastně poběží? Na tom posledním, co byl použit v Halo: Reach? Kdepak. Poběží na původním enginu, který byl v Halo použitý před deseti lety.
Do původního enginu se ale předělala a vylepšila grafika, protože Xbox 360 toho utáhne mnohem víc, než tehdy původní Xbox. A má to i jednu výhodu. Stiskem jediného tlačítka můžete přepínat mezi předělanou a původní grafikou - dost podobně jako v případě remaků Monkey Island. Frank O’Connor v podstatě řekl, že nová grafika je "přemalovaná" přes tu původní.
Ne ovšem všechno poběží na původním enginu. Součástí hry bude také sedm populárních multiplayerových map z původního Halo, a ty budou přepracovány do Reach enginu.
Už se také ví, za kolik se bude remake prodávat. Nebude mít cenu novinky, ale bude k dispozici za 40 dolarů. V přepočtu je to nějakých 670 korun. Hra bude k dispozici přesně deset let po vydání jedničky - tedy 15. listopadu 2011.