Redfall údajně nemělo žádný dohled od Microsoftu? Smutný z něj je už i xboxový boss Phil Spencer
Výživné drby.
Označováno to bylo za nejvíce ambiciózní a největší titul od studia Arkane, stejně tak to měla být zásadní konzolová exkluzivita Xboxu, ale dopadlo to neslavně - viz recenze s častými známkami 4/10 či 6/10.
Jenže věci se zřejmě nemají tak, jak si dosud většina lidí myslela, a Microsoft má být osočován za úroveň této upírské akce "neprávem", dá-li se to tak vůbec říct.
Redaktor Jez Corden z Windows Central, který má logicky spoustu konekcí v Microsoftu, přinesl výživný drb, že Redfall údajně nemělo žádný dohled ze strany Microsoftu, který ani do hry nijak nemluvil či ji neměl na ni mít valný vliv.
Zenimax je sice teď plně vlastněn Microsoftem, ale jeho studia nadále fungují velmi autonomně, jako tomu bylo před akvizicí. V důsledku toho nemají být hry od Arkane či jiných studií Bethesdy pod kontrolou Microsoftu. Neřídí je tedy boss xboxových first-party studií Matt Booty, ani to nemá mít osobně pod palcem xboxový prezident Phil Spencer. Čili Redfall prý vzniklo tak nějak svévolně v Bethesdě, pouze s minimálním vlivem od Microsoftu, takže nářky na jeho adresu mají být naprosto neopodstatněné.
Souběžně se vynořila již méně spolehlivá (ověřitelná) zvěst od nějakého francouzského obchodu z Lyonu, který má kontakty ve studiu Arkane a nemá prý motivy vymýšlet si báchorky.
Podle něj Microsoft prý nikdy nevěřil v úspěch Redfall a chtěl zpočátku rychle ukončit jeho vývoj, ale nakonec se tak z nějakého důvodu nestalo.
Hlavní studio Arkane Lyon (Dishonored, Deathloop, Dark Messiah) má momentálně pracovat na mnohem ambicióznější, zatím neohlášené hře, zatímco Redfall pochází od studia Arkane Austin, kde se zrodilo též Prey.
UPDATE - ke stavu Redfall se vyjádřil i přímo Phil Spencer v podcastu Kinda Funny Games, kde de facto potvrdil, co se píše výše:
"Není pro mě nic složitějšího než zklamaná xboxová komunita. Sledovat ji, kterak ztrácí důvěru a je zklamaná, takže jsem také zklamaný. Jsem na sebe naštvaný. Projdeme si naše firemní procesy a přenastavíme je".
Na Redfall se prý bude nadále pracovat a nebude se nutit jeho tvůrčí studio, aby dělalo nějaký typ titulů, co mu není vlastní, zachová si prý i do budoucna svou kreativní svobodu. Microsoft bude i dále kutit hry ve stylu Sea of Thieves či Grounded.