REDAKČNÍ BLOG: V zajetí podzimní sezony
Co všechno pro vás právě chystáme?
Budíček v šest ráno, skončení obvykle krátce před půlnocí, stovky vyřízených mailů denně a desítky (obvykle urgujících) telefonátů na všechny strany. Tak nějak se nejen u nás v redakci, ale i v kancelářích distributorů pozná, že naplno vypukla podzimní sezona, jakkoli teploty venku tomu nenasvědčují.
Její letošní zahájení bylo oproti loňsku o něco (k)rušnější, ostatně prázdniny bez dne volna nebyly jiné. Například kvůli více existujícím platformám (tím pádem i více chystaným exkluzivitám), kvůli dozrání významných kickstarterových projektů po boku AAA krabicovek, kvůli vrácení důrazu na videoobsah jako před lety, kvůli úpravě celkové strategie s ohledem na rostoucí oblibu mobilního webu, kvůli řešení blokovačů reklam i třeba kvůli nastalým změnám na pozadí. Včetně mého převzetí štafety od Martina Schovance s provozováním českého EG či zahájení úzké spolupráce s největší mediální agenturou AdActive (což jste nejspíš před čtvrtrokem nepostřehli a je tomu tak i správně).
Neustálý vývoj situace v domácí herní branži, zdaleka nejen zavření EA Czech, se vedle růstu ryze digitálních projektů podepisuje na obtížnějším shánění her pro recenze a nutnosti většího třídění zrna od plev. Vychází toho čím dál více, ale kapacity redakcí spolu s tím bohužel nerostou. Nakonec se však zadařilo, takže v nejbližších dnech se toho urodí hodně zajímavého na poli recenzí. Spoléháme na vás, že se svým zájmem postaráte o to, aby v levém sloupci hlavní stránky nezapadly v "nesamozřejmé samozřejmosti" - tedy v kontinuálně běžícím zpravodajském servisu sedm dnů v týdnu, na nějž se nadále vedle vlastních námětů prioritně soustředíme a zvedající se návštěvností to oceňujete. O co tedy přesně půjde?
Už v pátek v 15:00 přineseme s uvolněním embarga nejočekávanější článek října, recenzi Alien: Isolation od Martina Zavřela. Ten si, jak jinak, opět milerád rád vzal dovolenou a jeho názory se vzácně shodují s kolegy z naší sítě. Zatím však nesmíme prozradit vůbec nic, snad jen uklidnit, že některé obavy brzy padnou a že hra nejednou věcí překvapí, ale o nich se kvůli spoileru nesmí před vydáním nikde psát a vyplave to asi na povrch až v úterý. K této survival akci také budeme mít několik nevšedních bonusů, které vám pomohou přežít i beze zbraní.
Ještě dnes publikujeme rozsáhlou recenzi Wasteland 2 od Jíry Sládka, který byl s tímto postapokalyptickým RPG vesměs spokojen, jen kdyby mu nespotřebovalo tolik času, takže do práce v TV Nova pak chodil s kruhy pod očima.
V sobotu publikuje Michal Jonáš recenzi X1 verze Middle-Earth: Shadow of Mordor, které dokonce považuje v některých ohledech za lepší než Assassins Creed. Jeho asi hodinové nadšené vyprávění po telefonu o fungujícím Nemesis systému, přetáčení denní doby či určité pdobonosti s Red Dead Redemption bych vám mohl tlumočit, ale počkejte si na článek. Z této hry tu bude příští týden i Lets Play z PC verze od Lelka, zatímco k Forza Horizon 2 se Michal vrátí v zítřejším fotoseriálu k příležitosti dne oficiálního uvedení do obchodů.
V neděli se Pavel Oreški alias Fotr podívá do vtahujícího venkovního světa jednohubky na jeden večer Vanishing of Ethan Carter, jak v textovém článku, tak ve vlastním videu.
Příští úterý v 15:00 by na to měl navázat Marek Beniač s recenzí DriveClub, tedy závodní PS4 exkluzivity, kolem níž zatím panují některé otazníky a jak se dalo zjistit v demu na PS Nation, neumožňuje vyjet ani malinký kousek z vymezené tratě, čímž se liší od Forzy. Nějaký ten pátek by Marek také rád koukl na FIFA 15, jestli se PS4 verze zase někde neztratí po cestě z Polska do ABC Data?
Aleš Harazim se zanedlouho mrkne na příští týden dorazivší basket NBA 2K15, Milan Bergman se nějaký čas věnuje preview i review verzi sci-fi strategie Civilization: Beyond Earth a také Stronghold Crusader 2, který si sám dříve koupil, což ostatně pro novináře platí pro většinu takových ryze digitálních projektů na Steamu.
A to nemluvíme o spoustě jiných, už hotových článků, které jen čekají na svou chvíli slávy, např. zajímavé téma Martina Zavřela o trvanlivosti a změně stylu Destiny po dohrání příběhu, recenze vláčků Train Fever, rozšíření inFamous nebo singleplayerové DLC Bad Blood pro Watch Dogs. Na dveře přitom zuřivě klepe (doslova) The Evil Within, Borderlands Pre-Sequel, F1 2014, Lords of the Fallen, Sunset Overdrive, RYSE pro PC... a to jsme pořád jen v říjnu. Ne, tenhle podzim rozhodně nuda nebude!
Závěrem mi nezbývá než poděkovat za vaši přetrvávající přízeň a upozornit letmo na články, které nejvíce frčely v září, protože člověk je tvor zapomínající: