Redakční blog: využití herního mezidobí
Design, cesta na E3 a jiné dění za oponou.
Několika týdnů relativního klidu, kdy nic velkého nevyšlo, využila redakce Eurogameru k realizaci některých vedlejších, avšak neméně důležitých úkolů. Navenek téměř neviditelných, pro budoucí rozvoj klíčových.
Se zahraničními kolegy intenzivně spolupracujeme na novém designu Eurogameru. Jako jedna z deseti poboček se podílíme na procesu rozhodování, které prvky přidat, které vyhodit, co se dle našich zkušeností neosvědčilo, co se musí předělat, co je právě populární a co je šikovné z hlediska použitelnosti webu pro čtenáře. Ze všeho máme (narozdíl od situace jinde) dobrý pocit, že se postupuje "správně", jak by vždy mělo. Změnám se průběžně přizpůsobuje redakční systém. Rané náhledy vám ukázat nemůžeme, ale jsme z nich nadšeni - jak co se týče vizuálního stylu, tak ohledně celkového konceptu. Ten do budoucna definuje nový způsob tvorby herních webů (v řadě ohledů jinak než dosud) a bude vyžadovat změnu přístupu od všech zúčastněných. Nový design EG bude určitě spuštěn ještě letos, na současnou verzi už déle platí stop-stav (kromě zásadních chyb).
Zařízeno již máme vše okolo organizace cesty na červnovou výstavu E3, kam se od nás letos vydá větší výprava než v minulých letech. Nicméně, řešit to o pár měsíců dřív, daly by se tím ušetřit desetisíce korun... Po pár bezesných nocích se i tak podařilo nalézt docela solidní řešení, při němž nemineme úvodní tiskové konference tří velikánů (mj. s jistým oznámením Wii 2), nestrávíme 30 hodin na nějaké šílené trase letu, neodlétáme v krizových 6 ráno, nebydlíme v nebezpečném ghettu na periferii s ratingem 279. motel z celkových 270 na TripAdvisoru ani poblíž jiných českých reportérů (aby pitky nerozptylovaly od práce :), přesuny na výstaviště nezaberou hodiny na věčně ucpaných dálnicích, nespíme na palandách ve "sdílené smíšené noclehárně" :) a nemusíme vyrazit zpět ihned po zavření bran veletrhu (LA je sice děsné město, ale ten shopping v outletech...:)
Konečně se rozjela kooperace s mediálním zastupitelstvím Impression Media, které začalo na EG dodávat reklamu od inzerentů z řad neherních klientů. Prozatím se testuje na pozici čtvercového banneru 250x250, později se možná rozšíří.
Do konce byl dotažen náš unikátní projekt odkrývající, o které hry mají čeští hráči skutečně zájem a které je naopak nechávají naprosto chladnými. Celkové pořadí, včetně vysvětlení složité metodiky výpočtu koeficientu z různých neveřejných i veřejných zdrojů, přineseme tento týden. Jsme přesvědčeni, že to bude užitečné pro celou českou herní scénu.
Po obsahové stránce se toho bude i nadále hodně dít okolo Zaklínače 2 (brzy pochopíte proč). Závěr dubna okupují jiné důležité hry - Portal 2, Operation Flashpoint: Red River, nebo Virtua Tennis 4, DarkSpore, Gears of War 3 - ostatně jejich recenze už jsou jako šablony předem založeny s přibližným datem, kdy je publikujeme, což se u hitovek bude odteď dít vždy.
Michal Jonáš se vrátil z londýnské předváděčky EA, kde Mass Effect 3 navzdory plánům bohužel chybělo. Po Alici a BF3 přivezl ještě dojmy z fantasy RPG Kingdoms of Amalur: Reckoning a prý nic moc hororové akce Shadows of the Damned. Miloš Bohoněk se stavil v Comgadu pro omrknutí LEGO Pirátů z Karibiku. Jiný zástupce Eurogameru zase minulý týden navštívil Bethesdu v americkém státě Utah, kde se juknul na Skyrim, Rage, nebo Prey 2. Co určitě brzy nezhodnotíme, je taneční hra Michael Jackson: The Experience pro Move, jelikož první poslaný disk ztratila pošta a podruhé přišla kurýrem prázdná krabička, což už působí jako sabotáž :)
Ivan Kratochvíl rozehrává SOCOM 4, Michal Havryluk dopisuje kompilaci přídavků pro ArmA II a neznámou budgetovku, co by se (kdyby chtěla) mohla svézt na zájmu o katastrofu v japonské Fukušimě. Pavel Oreški se chystá vrhnout na Mortal Kombat a finišuje horší startovní tituly pro 3DS (Splinter Cell, Rayman a spol.), Agarwel zhodnotil The Sims: Medieval, Milan Bergman i po patchi stále zápasí s neplynulostí IL-2 Cliffs of Dover, Daniel Krásný dokončil pokus o první "foto-recenzi" LEGO Star Wars III a před Poslem Smrti III se ponořil do review-verze jiné adventury The Next Big Thing.
Příjemné čtení,
Jan Doskočil, managing director, šéf-editor a novinkář Eurogamer.cz
Předešlý redakční blog z konce března je zde.