Skip to main content

Redakční blog: sezona končí, čas restů začíná

Dva měsíce s nohami na stole? Ani náhodou.

V běžných obchodech se vánoční šílenství teprve rozbíhá, ale herní scéná má ten hlavní nápor už za sebou. Roli Assassin's Creed coby tradičně poslední velké hry sezony letos nahradily Gran Turismo 5 (stále jediná domácí recenze; příští týden začne reskinová kampaň) a World of Warcraft: Cataclysm (7. prosince, předtím konečně přepsané dojmy od čtenáře). U výrobců si teď dopřávají celofiremní dovolené a mohou pouze zpovzdálí sledovat, jestli se plody jejich úsilí podaří sklidit (byť je otázka, jestli se víc kusů něčeho prodá v Day 1 nebo až jako dárků těsně před Vánocemi) nebo zda se do práce vrátí se starostmi. To bude případ třeba producentů nového NFS, paradoxně navzdory získání nejvyšších hodnocení v celé sérii.

V redakci Eurogameru tohle poklidnější období neznamená, že bychom si hodili nohy na stůl a vedle zajišťování každodenního provozu neměli do čeho píchnout. Probíhají schůzky nad vyhodnocením roku 2010, který v těch klíčových ukazatelích dopadl velmi dobře (více o tom jindy). Přenastavují se některé interní procesy, které nefungovaly podle představ. Určují se budoucí priority rozvoje, plánujeme pokrytí akce VGA s odhalením deseti nových her. A také se připravujeme na velký meeting šéfů všech dvanácti evropských poboček EG, který se uskuteční začátkem prosince v Anglii. Mimojiné tam dojde k brainstormingu kolem jedné zásadní novinky, kterou příští rok nepůjde přehlédnout.

Obsahová skladba Eurogamer.cz bude v příštích dvou měsících (nové hry začnou vycházet zase až koncem ledna - přesně 27.1. s druhým Dead Space) ve znamení restů, pokud možno citlivě prolínaných s dojmy/preview z chystaných pecek. Je známou pravdou, že kvůli rozkouskování velkých projektů na menší a trendu s digitální distribucí vychází her čím dál více. Jenže prostor není nafukovací a řízení se měřítkem očekávanosti je neúprosné. Článků, které se během podzimu jednoduše nevešly do harmonogramu, autoři na ně neměli čas nebo jsme je třeba dostali pozdě od distributora, se během podzimu nashromáždilo opravdu požehnaně.

Na svůj den slávy proto trpělivě čekají kupříkladu Shaun White Skateboarding (není tak špatný), Drakensang: Řeka času (překvapivě dobré RPG), Football Manager 2011 (splnil požadavky fanoušků), Test Drive Unlimited 2 (v EU už 11.2.), Final Fantasy XIV (velké zklamání), Quantum Theory (hrůza), konzoloví The Sims 3, Deathspank 2, Alternativa, Lost Horizon, The Ball, Sonic Colours či druhá vlna kinectích her, u nichž se Pavel Oreški rozčiluje nad jejich nefunkčností (některé pohyby Kinect vůbec nezachytí).

Na nejbližší dny se však pro vás podařilo sehnat mnohem zajímavější čtivo: dojmy a exkluzivní rozhovor o nedávno oznámených závodech SHIFT 2, recenzi datadisku Mafia II: Joe's Adventures, multiplayeru Call of Duty Black Ops nebo třídílný seriál článků o českém Xbox LIVE.

Příjemný zbytek týdne,

Jan Doskočil

šéfeditor a managing director Eurogamer.cz

Předešlé redakční blogy: Ticho před bouří (4.11.), Říjnový blog.

Read this next