Redakční blog: najde se okénko na...?
Recenze a dojmy hrají přetahovanou!
Když se zdálo, že po mánii kolem příchodu Dragon Age 2, který jsme pokrývali nějakým článkem každých pár dnů, by mohl být chvíli klid, se tak asi nestane. "Potřeboval bych tam zarezervovat flek na recenzi Homefrontu, protože si ho zítra jdu zahrát," žádá redaktor Eurogameru Michal Jonáš. "To čoveče asi nepůjde, právě na ten den vyprší embargo na Top Spin 4 a začne se u nás prodávat Shogun 2, kdy by měla vyjít jeho recka," odpovídám mu. Aspoň tedy doufám, že se stihne, protože steamová review-verze nového Total War dorazila od Comgadu doslova za pět minut dvanáct a není to zrovna typ hry, co se dohraje za pět hodin (ve světě recky Shogunu 2 vyjdou v pátek odpoledne a budou padat velmi vysoké známky).
Jakmile to zaslechne Marek Beniač, nemůže se neozvat: "Kluci, nezapomeňte, že zítra jdu do EA kvůli dojmům z prezentace SHIFTu 2." Hmm, ty nemohou čekat jako ta už napsaná druhá část Test Drive Unlimited 2, to je fakt. Plný SHIFT 2 totiž Michal Jonáš už rozehrál (jak se mu líbí, se dozvíte 29. března), přestože zápasí s poškrábaným X360 diskem (nebo unavená čočka mechniky?) či nehodnotitelnou (ještě nedodělanou/zabugovanou) Alpha PC review-verzí. To je u EA poslední dobou zvykem: novinářské PC verze na recenzi bohužel bývají mnohem staršího data než X360/PS3, podle Martina Zavřela kvůli dříve probíhající certifikaci u Sony/Microsoftu - ostatně díky tomu musel hrát Dragon Age 2 na konzoli (starou PC verzi údajně "sjely" jen papíráky či TV pořady - o prodávaném DA2PC až v dodatečném článku). Každopádně v pátek 11. už je vše v pořádku, Michal díky pomoci z EA rozchodil k PC verzi i xboxovou a do recenze popíše obě.
Z přemýšlení, jak sestavit plán na rušný příští týden, vytrhuje e-mail od ConQuestu (který stále čeká na článek o nejočekávanějších hrách pro 3DS, startující zanedlouho, či na Mario Sports Mix a lechtivé We Dare pro Wii, na nichž Pavel Oreški vyzkouší formát minirecenze): "Rádi bychom vás v pondělí pozvali na exkluzivní prezentaci CO-OP modu titulu Operation Flashpoint: Red River na čtyřech konzolích Xbox 360." Vítaná zpráva! Protože aby to nebylo jednoduché, nedávno obdržený PC preview-build vyžaduje (jakožto Games for Windows Live titul) ke spuštění instalaci Partnernet SDK (prý něco jako na X360 debugu). Ale i kdyby si tím chtěl Michal Havryluk zadělat své Windows, neumí ho sehnat ani zástupce českého Microsoftu...
"Včera jsem dokončil druhou kampaň, celkem jich je šest, každá takových 10 až 15 misí. Asi doposavaď singleplayerově nejnašlapanější datáč k Dawn of War," připomíná další recenzent, že na spadnutí je i Warhammer RTS s podtitulem Retribution. Nabídky od zahraničních kolegů z rodiny Eurogamer Network, zda od nich chceme použít (rozumějte přeložit) zajímavé dojmy z předváděček Batman: Arkham City, Age of Empires Online, Shadows of the Damned, nové Alice, či rozhovor s Valve o Portalu 2 raději jen mlčky přecházím. Stejně jako v tomto napěchovaném období nezbývá než odmítnout možnost recenzí např. Beyond Good and Evil HD, Fight Night Champion, PlayStation Move Heroes, Knights Contract, Painkiller: Redemption, De Blob 2, rozšíření Theatre of War 2, či Dead Space 2: Severed DLC... "Sorry, na tyhle méně důležité hry nyní vážně nejsou sloty (prostor) ani čas," omlouvám se distributorům, zájemcům z řad autorů a zde i vám čtenářům. Neznámá, ale výjimečná onlinovka RIFT do této kategorie naštěstí patřit nebude.
Jakmile se vracím ze schůzky na Zličíně u ABC Data (velký HW distributor, zastupující i Activision/Blizzard), kteří mají brzy poslat třeba LEGO Star Wars III, odpovídají z TopCD (že Posla Smrti III dodají zhruba za týden) a také sama píše agentura, která distribuuje všechny materiály od Sony: "V následujících dnech od nás poštou obdržíte Motorstorm: Apocalypse." No konečně, říkám si, však recenze ve světě vyšly už včera, to s opožděným Killzone 3 bohužel zřejmě nebyla výjimka... Musím tím pádem o víkendu zajet do Brna a vyzvednout tam od Agarwela (momentálně pracujícího na DarkSpore a druhém DLC pro Fable III) redakční PS3 debug mašinu (posílat ji dopravcem je příliš riskantní), kterou měl na LittleBigPlanet 2, aby byly městské destruktivní závody v Praze na čem zahrát.
Pro jistotu ještě ověření u Playmana, jak to vypadá s tou českou PC verzí Assassins Creed: Brotherhood: "Naše dohoda platí, vše bude připraveno podle plánu," bliká rychlá odpověď na ICQ. Že by snad aspoň něco bylo bez komplikací? Ne, to není možné, před vydáním jistě nepojedou aktivační servery UbiSoftu, tipuji. Ještě, že Crysis 2 vyjde až koncem měsíce - s ním to také bude sranda, protože stejně jako Bulletstorm nepochází přímo od EA, nýbrž od EA Partners. A ten by snad březnový nával, z nějž se bude žít dlouho, mohl uzavřít.
Aneb takový úplně běžný den uprostřed jarní sezóny v redakci českého Eurogameru...
Příjemný zbytek týdne,
Jan Doskočil
šéfeditor, novinkář a managing director Eurogamer.cz