Skip to main content

Red Dead stále na špici prodejnosti

Kovbojové už mají na kontě 2 miliony kusů.

Obecně se asi očekávalo, že se Red Dead Redemption bude prodávat dobře, ale takový úspěch čekal asi málokdo. Obchody nestíhají doplňovat zásoby, PS3 verze je silně nedostatkovým zbožím a RDR jde na dračku. Již třetí týden se totiž drží na špici nejprodávanějších her v Anglii.

Zatím se hry prodalo už 2.15 milionu kopií. Z toho 1.28 milionu na Xboxu 360 a 0.87 milionu kusů na PS3. Proti RDR hraje netradiční téma, neznámá značka a také čas – je polovina roku, nejsou Vánoce, kdy se prodá všechno. Na druhou stranu podobné hry teď nevychází, tudíž není žádná konkurence a netradiční a neohrané téma láká. Městských akcí bylo už mnoho, divokého západu si hráči zatím příliš neužili.

Red Dead Redemption tak má velmi dobře našlápnuto k tomu, aby prodalo 4 miliony kusů. To je totiž podle analytiků suma, kterou musí v prodejích překonat, aby se takto velký projekt vůbec zaplatil. Nejprve se mluvilo o sto milionech dolarů, ale nakonec se výrobní náklady RDR odhadují na „střízlivějších“ 70 milionů dolarů. Což je i tak obrovská suma pro takto nejistý projekt. Zatím to ale vypadá nadějně a 4 miliony prodaných kusů snad nebudou pro kovboje problém. Spustí se pak po mega úspěchu RDR vlna her s tématikou divokého západu?

Na dalších místech aktuálního TOP 10 žebříčku se nachází oblíbená taneční hra Just Dance pro Wii (na kontě má už 3.20 milionu kusů) – ta zabírá čtvrté místo. Hned za ní se nachází Wii Fit Plus. Na šestce je The Sims 3: Ambitions. Sedmičku drží stálice Call of Duty: Modern Warfare 2. Následuje Wii Sports Resort a Lost Planet 2.

První desítku uzavírá Blur. Ten se vyšvihl na desítku, zatímco konkurenční Split/Second se propadl níž. Minulý týden ještě vedl a trůnil mnohem výš. Bohužel se zatím ani jedna z těchto akčních závodních her příliš neprodává. Split/Second má zatím prodáno nějakých 0.18 milionu kusů a Blur 0.09 milionu kusů. Obě hry jsou přitom kritiky přijímány velmi pozitivně, ale u hráčů se zatím žádného většího přijetí netěší.

Read this next