Red Dead Redemption 2 a DLC: jak se na ně dívají Take 2?
Nejprve naplní základní hru ještě více obsahem.
Prezident vydavatele Karl Slatoff a finanční ředitel Lainie Goldstein se zúčastnili konference Cowen and Company 46th Annual Technology o médiích a telekomunikacích, kde pronesli pár názorů ohledně DLC v souvislosti s říjnovým Red Dead Redemption 2 (Alza.cz).
Podle jejich názoru je v první řadě důležité, aby základní hra byla co nejvíce kvalitní, a od toho se pak vše odvíjí, resp. ekonomika se o to postará sama. Lidé si prostě kupují základní hry dle toho, jak zajímavé jim připadají a jak dlouho jim vydrží, až teprve potom lze začít uvažovat o přídavcích.
Take 2 razí teorii, že je správné, pokud možno, až přeplnit základní hru obsahem, aby byla třeba ještě bohatší, než zákazníci očekávají. Nikdy ze základu prý nic nevyřezávají pro účely pozdějších DLC, naopak se snaží, aby byly vlastnosti kompletní. Také je prý důležité, aby každá hra byla více dechberoucí než ta předešlá.
V minulosti prý u nich panovaly problémy, že měli až moc rozjetých sérií (aktivních značek) a nedostatek vývojářů, kteří na nich mohou dělat. Proto v tomto směru podnikli opatření, aby se to zlepšilo: zatímco v říjnu 2007 zaměstnávali pouze 1200 vývojářů, ke konci března 2018 to interně bylo už 3300 lidí.
A jak že se v Take 2 dívají na DLC do budoucna? Navzdory dojné krávě v podobě GTA Online, které funguje na bázi online služby, považují "starý obchodní model s jednorázovými placenými přídavky" za stále atraktivní, nehodlají se od něj odvrátit. Vlastně tím nepřímo řekli, že pro Red Dead Redemption 2 s tradičními DLC (jako za dob GTA4) počítají. Jinak se rozhodují hru od hry, který model uplatní, jestli ten s mikrotransakcemi a častými menšími updaty jako u GTA Online, nebo tradiční placené DLC.
Vydavatel také zdůraznil, že v Rockstaru mají separátní týmy na další podporu GTA Online a na vývoj Red Dead Redemption 2. Každý z nich prý funguje nezávisle a netrpí nedostatkem lidí, takže se vzájemně nebudou nijak ovlivňovat. Rozhodování o obou hrách prý probíhá úplně separátně, takže ani vypuštění RDR2 nebude znamenat konec přídavků pro GTA Online.
Co se týče modelu případného předplatného pro některou z her Take 2, jejich postoj je: "Nikdy neříkejte nikdy". Berou tuhle možnost na vědomí, ale zatím se nerozhoupali, aby se do ní naplno pustili, protože by to muselo být pořádně propočítané, aby to pozvedlo jejich celý byznys. Hlavní je z jejich pohledu, aby měli kvalitní hry a série, jelikož bez nich by na zvoleném obchodním modelu nezáleželo, když by hry nikoho netankovaly.