Recenzemi se kupující her neřídí
Mnohem více dají na doporučení přátel.
Na základě aktuálního průzkumu organizovaném analytickou společností Cowen and Company vyšlo najevo, že herní recenze mají na rozhodnutí o koupi nějaké hry ten nejmenší vliv ze všech ostatních faktorů. Hráči mnohem více dají na ústní názor a doporučení od přátel, který je tím hlavním, na co dají před koupí toho kterého herního produktu.
Doug Creutz z výše avizované společnosti při téhle příležitosti připomíná, že snaha herních vydavatelů o to, aby jejich produkt obdržel co nejvyšší známky, může být díky těmto výsledkům zaměřena špatným směrem. Neboť se zdá, že jakkoli průměrná hodnocení např. ze serveru Metacritic zohledňují výslednou kvalitu hry, finální číslo nakonec není tím skutečným hybatelem prodejů. Ať už směrem nahoru či dolů.
Creutz tohle samozřejmě zmínil z důvodu častých spekulací (občas potvrzených :) o případech, kdy se herní vydavatelé měli snažit ovlivnit recenzenty kvůli vyšší výsledné známce. A jsme-li právě u ní, nakolik zrovna vás ovlivní pro případný zájem o koupi hry?