Recenze State of Decay 2 varují před zabugovaností
Jen průměrné známky.
Takhle si to Microsoft u své vlajkové konzolové exkluzivity určitě nepředstavoval. Doufal, že napodobí výsledky Sea of Thieves, a teď tohle.
22. května vycházející State of Decay 2 (Alza.cz) v prvních recenzích od předních světových magazínů obstálo jen s obtížemi a průměrnými známkami.
Agregátor Metacritic momentálně ukazuje 72% a OpenCritic jen 68%.
- IGN - 7.5
- PCGamer - 74%
- USgamer - 3.5/5
- Critical Hit - 6.5
- Destructoid - 8
- Press Start - 7
- GamesRadar+ - 3.5/5
- Hardcore Gamer - 3/5
- GamingTrend - 85/100
- TrueAchievements - 4.5/5
- Xbox Tavern - 8.7/10
- Power Unlimited - 85/100
- GamingLyf - 4/5
- DarkStation - 4/5
- Windows Central - 4/5
- EGM - 7.5/10
- Wccftech - 7.5/10
- Daily Star - 3/5
- MondoXbox - 85%
- CogConnected - 40%
- Worthplaying - 80%
- DigitalTrends - 50%
- GameRevolution - 60%
- God is a Geek - 6/10
- The Sixth Axis - 7/10
- Polygon - smutná nuda
Recenzenti sice uznávají, že jde o posun vpřed oproti jedničce, ale pořád je to oproti ostatním hrám mimořádně zabugované. Varují, že to rozhodně není hra pro každého, někteří lidé ji prý budou milovat i kvůli nepředvídatelnosti, zatímco jiným určitě nesedne. A zatímco chyby, jako zamrzání, mizející a neviditelné NPC postavy, či nutnost často hru restartovat, se v příštích měsících mohou vyladit, jako tomu bylo u jedničky (uprostřed recenzování vylezl šestigigový patch), horší to je s repetitivností (do příchodu DLC) a nezáživným příběhem.
State of Decay 2 má být fajn v tom, jak vám neustále předhazuje, že vám jde o kejhák, jak obtížné je snažit se přežít v postapokalyptickém prostředí a starat se o členy skupiny se šikovnými dovednostmi (tzn. není to jen o zabíjení hord zombíků), mezi kterými se přepínáte a je na ně kladen větší důraz než dříve. Jiné hry v otevřeném světě jsou však prý zábavnější a hezčí, že je lepší strávit drahocenný čas s nimi. Potíž má být v tom, že si tvůrci do hry navymýšleli až přehnaně moc vlastností (upgradování základny atd.), aniž by je stihli pořádně vyladit a vychytat. Kladem má být soundtrack, přejíždění nepřátel autem a snad i kooperativní mulťák, byť ten ještě nebyl pořádně k vyzkoušení.
Závěr? Jde o takový skrytý Early Access titul, který by prý potřeboval další aspoň půlrok vývoje, aby byl perfektní. To sam, co zde děláte, je prý v jiných hrách zábavné, ale tady má jít o nudu, i protože se rychle naučíte zabíjet zombíky, aniž by vás to stálo větší snahu.