RECENZE Spider-Man Remastered PC CZ
Jak se povedla konverze exkluzivity z PlayStation?
VERDIKT: Port původní Playstation exkluzivity dopadl báječně. Kromě osvědčené hratelností oslní zejména vylepšenou grafikou a vynikající optimalizací.
Už čtyři roky uplynuly od naší recenze hry Spider-Man, kterou jsem poprvé hrál ještě na Playstation 4 Pro. Spider-Man se tenkrát nejen povedl, ale předvedl i hodně pěkný vizuál. Ovšem o dva roky později jeho remasterovaná verze na Playstation 5 ukázala, že grafika může vypadat ještě lépe a svoje udělala i přítomnost RTX efektů. Na druhou stranu si hráči museli vybrat, jestli zůstanou na 30 FPS s dechberoucím vizuálem, nebo z kvality sleví a raději zamíří k vysněným 60 FPS. Tak či onak i na výkonném Playstation 5 byl remasterovaný Spider-Man otázkou určitého kompromisu.
Letošní PC verze vylepšeného Spider-Mana je v tomto směru bez jakýchkoli restrikcí, a pokud máte slušný hardware, tak nemusíte činit žádné ústupky. Můžete si jí užít v maximální kvalitě, a ještě dosáhnout na vyšší framerate než na konzolích. Původní Spider-Man přitom nastavil v hratelnosti laťku tak vysoko, že vůbec nepoznáte, že se jedná o čtyři roky starou záležitost. Design misí, atmosféra nebo volnost na rozsáhlé mapě města New York jsou zkrátka úžasné.
Nechci opakovat slovo od slova z mé původní recenze, takže to jen shrnu. Herně se jedná o identickou kopii původní hry, přičemž děj je od začátku do konce hektický a napínavý. Hlavní postava Peter Parker neustále jede v módu, kdy řeší jeden průšvih za druhým a málo kdy si nějak vydechne. Průchod hrou připomíná pěkně nadupanou Marvelovku a vše je korunováno skvostným bojovým systémem. Hra je přitom přístupná jak hráčům hledající solidní výzvu i nezkušeným nováčkům a všem bez rozdílu poskytne fascinující zážitek.
PC verze také nabízí nejrozmanitější ovládání vůbec. Na výběr je klasická kombinace myš + klávesnice, která je ideální, pokud nemáte žádný herní ovladač. Nicméně s ovladačem to je jiná liga. Analogové páčky a tlačítka jsou ergonomicky lépe rozložené a zpětná odezva tomu všemu dává mnohem lepší pocit. Hlavně když bojujete a jedno kombo střídá druhé. Ke hraní Spider-Mana je možné použít jak Xbox ovladač, tak i DualSense z Playstation 5. Ovladač z Playstationu i v PC verzi disponuje přídavnými efekty jako jsou adaptivní spouště nebo dlaňová haptika, nicméně dá se předpokládat, že na počítačích většina hráčů bude mít k dispozici spíše ten z Xboxu. I jeho hmatová odezva je ovšem velmi solidní a souboje s ním jsou výborné.
Zatímco hratelnost zůstala stále stejně dobrá, největším překvapením pro mě byla grafika. Na testovacím PC s Intel Core i7 10700k, 32 GB RAM a RTX 3080 jsem si mohl dovolit maximální detaily s RTX efekty v rozlišení 3440x1440 (ultrawide 21:9). Schválně jsem si musel najít moje obrázky z recenze z roku 2018 nebo pozdějšího PS5 Remasteru a je vidět, že nadupané PC jednoznačně vede v kvalitě zobrazení. Excelují zde ostré a detailní textury, a především větší dohlednost ve městě. To je znát zejména, když se Spider-Manem vyšplháte někam do výšky a rozhlédnete se po okolí New-Yorku.
Ani v těch nenáročnějších scénách nespadly FPS pod 60 a v běžném režimu hry jsem pozoroval, že se proháním ulicemi města při 90-110 FPS, což bylo super. O tomhle si na Playstationu 5 můžete nechat jen zdát a hodně tomu zřejmě pomáhá i zapnutá funkce DLSS. Co se tedy optimalizace PC verze týká, tak musím jen konstatovat, že proběhla na jedničku s hvězdičkou.
Jediné, čeho jsem si všimnul, že při jedné ingame animaci v úvodu hry se na zlomek vteřiny objevil v záběru policista bez hlavy a mám takový pocit, že stejný neduh jsem viděl i při recenzování v roce 2018. Vypadá to tedy spíše na přenesený problém než na novou chybu.
Stejně jako Playstation verze má i PC remaster podporu české lokalizace formou titulků. I tady je vše v pořádku a osobně jsem měl problém snad jen v tom, že když se soustředím na vrhání pavučin během průletů mezi domy, nestíhám přitom číst titulky :)
Spider-Man Remastered představuje parádní port Playstation klasiky, který můžu vřele doporučit. Škoda jen, že se na něj muselo čekat dlouhé čtyři roky.