Recenze prý ovlivňují názory hráčů
Dokazuje to aktuální studie.
Videoherní recenze od profesionálních kritiků ovlivňují názory hráčů, tvrdí nová studie od Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR).
EEDAR k testu přizvali skupinu 200 lidí na Southern Methodist University a rozdělili je do tří skupin.
První skupina nejdřív viděla velmi pozitivní recenze na Plants vs Zombies a následně hru hrála dvacet minut.
Druhé skupině se ukázaly negativní recenze Plants vs Zombies a následně hru hrála. Třetí skupina hru hrála bez jakýchkoliv recenzí.
Následně každý z hráčů udělil hře hodnocení od 1 do 100 a řekl, jestli si chce za svůj čas věnovaný studii 10 dolarů, nebo kopii Plants vs Zombies.
Podle EEDAR měly recenze na hráče vliv: „Ukázání recenzí mělo na názory hráčů jasný vliv, dokonce i poté, co si hru sami zahráli.“
38 procent hráčů ze skupiny, které byla vystavena pozitivním recenzím, si vzalo hru, namísto 10 dolarů. Ze skupiny, které se ukazovaly negativní recenze, si hru vybralo pouze 17 procent hráčů. A ze skupiny, která si hru jen zahrála, to bylo 21 procent hráčů.
„Výsledky této studie ukazují, že recenze kritiků, nezávisle na kvalitě produktu, výrazně ovlivňují ochotu zákazníka zakoupit si daný produkt.“ Říká EEDAR.
„Jakkoliv to může být pro vývojáře frustrující, tak dokonce i velmi kvalitní hra se bude pravděpodobně prodávat lépe, pokud bude mít pozitivní recenze, než kdyby měla negativní, nebo žádné.“
Studie samozřejmě na závěr dodává, že nebere v potaz marketing, cenu a další faktory, které mohou ovlivnit chování zákazníka a také kritiky.