Skip to main content

RECENZE PC verze God of War Ragnarok CZ

Patří k těm lepším.

Po dvou letech jsme se dočkali předělávky God of War Ragnarök i na PC. Není to vlastně nic překvapujícího, protože na porty úspěšných Playstation her z dílen Sony jsme si tak nějak už zvykli. Zvlášť, když na PC vyšel i původní God of War (recenze), bylo více méně jasné, že sem přijde i jeho pokračování. Co jsem ale nečekal, že se start hry na Steamu zase neobejde bez pořádného review bombingu ze strany naštvaných hráčů. Vcelku početná skupina lidí opět neskousla požadavek na přihlášení k síti PSN. Přijde mi to skoro až dětinské a už jsem rozebíral minule, že v našich podmínkách to není žádný problém a nikdo vám ani nenutí žádného klienta. Navíc ona registrace a přihlášení proběhne pouze jedinkrát při prvním spuštění, pak už od toho má člověk klid. Když si chci zahrát ze Steamu například GTA 5, tak pokaždé doslova rostu, než se prokoušu klientem a přihlašováním přes Rockstar Games Launcher, který nechci ale musím používat. Ale nad tím se nikdo nepozastavuje, to je OK. Zatímco jedna přihlašovací stránka k PSN při prvním spuštění hry je to největší zlo na světě ;)

Příběh hry a hratelnost není nutné znovu rozebírat, pokud byste v těchto ohledech měli mezery, mrkněte do naší původní recenze zde. Herní náplň PC verze je totiž naprosto totožná s původní Playstation verzí, která od nás málem získala ultimátní hodnocení. Váš zážitek s God of War Ragnarök tak s PC verzí ovlivní hlavně hardwarové vybavení, které vlastníte.

První spuštění hry provázelo už pověstné kompilování shaderů, ale na rozdíl od PC verze Last of Us to proběhlo velmi rychle (cca 2-3 minuty) a nijak zvlášť to neobtěžovalo. Zajímavé bylo, že shadery se snažily o kompilaci i při dalším spuštěním hry, ale byl to jen mžik. Nastavení grafiky ve výchozím stavu počítá s nativním rozlišením bez aktivovaných pomůcek typu FSR nebo DLSS, což lidem, kteří jdou do hry bez jakéhokoli donastavení, může způsobit horší herní výkon. Jelikož vlastním grafickou kartu Nvidia, okamžitě jsem zapnul DLSS v režimu kvality a zvednul detaily, které ve výchozím stavu byly až bojácně nastavené na střední úroveň. Přitom nebyl důvod držet se při zemi. Redakční PC sestava sice není nejmladší, ale do starého železa ještě nepatří (Intel Core i7 10700K, 32 GB RAM a Nvidia RTX 3080). Nativní rozlišen monitoru pak je 3440x1440 s poměrem stran 21:9 (ultrawide).

Zaměřil jsem se především na vizuální kvalitu a výkon. Nejvíce mě překvapilo, že když jsem porovnával výstup na PC s grafickým režimem na Playstation 5, nenašel jsem zásadnější rozdíly. Respektive trochu jsem doufal, že na PC uvidím detailnější a hezčí grafiku, což se ale nestalo. Svědčí to o tom, že na PS5 odvedli vývojáři naprosto famózní práci a na PC verzi už nebylo moc co vylepšovat. Zásadní rozdíl je ovšem ve výkonu. Grafický režim na PS5 běží pouze na 30 FPS a s tím by se PC hráč asi nesmířil. Na PC tedy s trochu slušnějším vybavením můžete mít při stejné kvalitě 60 a více FPS, a to už je jiné kafe. Na druhou stranu mě ale překvapilo, že výkon nebyl úplně stabilní. Zatímco na začátku hry v zasněžené krajině nebyl problém dosahovat 80–100 FPS v dalších lokacích jsem zaznamenal propad i o desítky FPS. Nakonec jsem zvolil zámek na 60 FPS díky kterému jsem výkyvy přestal řešit a s plynulostí hry jsem byl spokojený.

Pochválit musím adaptaci hry na poměr obrazu 21:9, protože i ingame animace, které zde zhusta prolínají a navazují na herní sekvence, jedou v ultrawide režimu bez černých okrajů a nijak proto neruší vizuální dojem. Co se týká ovládání tak opět si můžete vybrat mezi klávesnicí s myší a libovolnými gamepady. Ragnarök jsem tentokrát odehrál hlavně s gamepadem Xbox Elite 2 a musím říct, že to bylo výborné. Nicméně stále platí, že ovladač Playstation DualSense je opravdu to nejlepší s čím můžete tuto hru odehrát a jeho haptické efekty nic nepřekoná.

Nemile mě ovšem zaskočila potřeba volného místa na SSD. Už jsem si zvykl na to, že některé hry chtějí okolo 100 GB volného místa, ovšem God of War Ragnarök potřebuje rovnou 175 GB, což je zatím asi nejvíc, co jsem u PC hry viděl. Takže pokud si plánujete zahrát, nachystejte dostatek volného místa a také rychlý internet pro stahování pořádného macka.

Pokud jste odehráli na PC původní God of War, není důvod nepokračovat v rozehraném příběhu s Ragnarök. Grafika sice ve výsledku není lepší než na Playstation 5 v grafickém režimu s 4K televizí, ale plynulost díky vyšším FPS už za to rozhodně stojí. A nebojte ani o českou lokalizaci nepřijdete, stejně jako na Playstation jsou i v PC verzi přítomny profesionální české titulky.

VERDIKT:

Pokračování God of War na PC dopadlo dle očekávání výborně, tedy pokud pro vás povinné přihlášení k PSN neznamená něco jako konec světa. PC port patří k těm lepším a netrpí zásadními problémy krom drobných výkyvů ve výkonu.

Read this next