Skip to main content

ROZDÍLOVÉ RECENZE PS4 verzí her oproti PC

Assassin 4, Call of Duty a LEGO: Marvel Super Heroes.

Tím nejlepším kořením každé platformy jsou samozřejmě exkluzivní hry, ale na PS4 v současnosti hrají prim multiplatformové tituly, jež se na novou konzoli dostaly vesměs jako poslední. Na tyto kusy se hodně těšili např. hráči, kteří doma nemají silný počítač na vysoké rozlišení a detaily. V tom je PS4 určitě nezklame, protože její hry když už nic, tak vypadají méně či více lépe, než na předchozí generaci konzolí. Ty hlavní odlišnosti mezi hlavními verzemi her jsme při hraní pečlivě zaznamenávali a takové malé porovnání některých multiplatformových titulů na PS4 shrnuli do následujících řádků.

Call of Duty: Ghosts

Začínáme hrou, která ani na PC nevypadá zrovna nějak extra dobře (naše recenze 6/10). Přehršel různých efektů hrajících si s ostrostí a rozmazáváním hře podle mne rozhodně neprospívá a snad až na pěkné kosmické úrovně nejsou ty ostatní části nijak pohledné. I proto to zde měla PS4 jednodušší, než u jiných her, protože náskok PC nemusela nijak moc dotahovat. Velkou výhodou PS4 je právě střídmější použití obrazových efektů, takže grafika je díky tomu oproti PC kapánek ostřejší, čitelnější, kontrastnější a celkově pohlednější na oči. Tam, kde má PC textury schválně rozostřené, či zastřené a vybledlé, tam má PS4 ostřejší a barevnější plochy, takže alespoň mně se na PS4 verzi lépe dívá.

Po stránce rozlišení PS4 verze odpovídá 1920x1080 bodů, přičemž oproti PC je obraz na velké televizi samozřejmě malinko hrubší, což je dáno většími zobrazovacími body na obrazovce, ale není to díky větší sledovací vzdálenosti nijak moc patrné. Z toho všeho mi tak vychází, že má PS4 nikoli jemnější grafiku, ale celkově prostě příjemnější a pohlednější obraz. Přitom při porovnání se staršími konzolemi je obraz nejen mnohem ostřejší zejména do dálky, ale prostředí dostalo také mnohem více drobných animací, jako jsou hrsti poletujícího listí, více prachu a nově počítané sluneční paprsky a odlesky. Ze všech platforem tak verze pro PS4 vypadá asi nejlépe, byť hra nevyužívá prakticky žádných nových funkcí ovladače včetně jeho dotykové plošky.

LEGO: Marvel Super Heroes

Novinka od Lega je typickým příkladem hry, na níž je velmi dobře vidět, že PS4 verze vznikla rychlou konverzí ze starších konzolí, protože se někde něco přidalo, ale jinde vše zůstalo při starém. Porovnání usnadnilo, že jsem mohl najednou spustit tři různé verze pro PS3, PS4 a X360 a přepínat na televizi mezi nimi. Neoddiskutovatelnou výhodou PS4 verze je znovu samozřejmě podstatně vyšší ostrost obrazu, ale pouze v blízkém okolí. To vzdálenější je stejně hnusně rozplizlé a rozostřené, jako všude jinde.

Objekty kolem hlavních postav tak kromě naprosté blízkosti směrem dále nemají žádné vyšší rozlišení, ale všechno se nahání právě tou možná i uměle zvýšenou ostrostí a přitopeným kontrastem. Nicméně ani to nevadí, dojem z grafiky je na PS4 jasně lepší starších konzolí, byť kromě těch čitelných hran vlastně všechno ostatní zůstalo při starém. Nicméně tady stále vede PC verze, která má proti nové konzoli drobnou výhodu kupodivu jasnějších barev a prostě čistšího a ne tolik rozostřeného obrazu vzdálenějšího okolí.

Assassin's Creed 4: Black Flag

Už i na starších konzolích je Black Flag jasně nejhezčí hrou (naše recenze 8/10) z těchto tří porovnávaných a její PS4 verze je toho také dalším důkazem. Tady to má ale nejmladší z rodu hodně těžké, protože právě ty starší platformy hostí, jak je v sérii dobrou tradicí, parádní grafiku a krásně barevné prostředí. Zde si tak PS4 varianta vybojovala spíše jen minimální náskok, který podle mne určitě nedokáže vyvážit tu podstatně vyšší cenu hry, v porovnání s cenovou hladinou PS3 a X360 titulů. Kromě lepší ostrosti dané vyšším rozlišením, jsou textury vesměs velmi podobné a přidávalo se spíše na malých objektech, které zdejší svět drobně oživují. Např. mnohem častěji narazíte na volně vlající pověšené prádlo, které reaguje na váš průchod a okolí dostalo keříky, jež se nyní krapet více vlní. Podobně i zvířat na ostrovech drobně přibylo, ale největšího rozdílu si asi všimnete na mnohem realističtější páře a kouřových efektů.

Podobně moře je průhlednější a je tak vidět do větší hloubky, nicméně co se jeho animace týká, tam je všechno stejné. Např. simulace hladiny ve starogeneračním Grand Theft Auto 5 je stále někde jinde, než v Black Flag jakéhokoli provedení. Další odlišnosti jsou již spíše technického rázu, jako kratší loadingy zhruba odpovídající PC verzi, ale potěšilo smysluplné využití dotykové plošky. Její stisknutí jako tlačítka vyvolá kdykoli ve hře velkou mapu s legendou, přičemž pohyb po ní obstará mimo klasických páček právě šmrdlání prstu po touchpadu. Ťuknutím na dotykovou plošku pak umístíte vlastní waypoint, tedy značku pro poznačení nějaké důležité pozice. Je ovšem zajímavé, že náš review kód obsahuje pouze české titulky překládající rozhovory. Všechno ostatní, tedy všechny texty v menu a na obrazovce jsou pak v původní angličtině, takže hra je tak nějak přeložena jen napůl.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Závěr

Obecně tedy vyjma grafiky nejsou odlišnosti nových PS4 verzí her od těch ostatních nijak signifikantní a kromě lepšího obrázku vám pěkně drahé PS4 hry už nic moc nového nedají. Navíc v některých případech nejsou rozdíly až tak očekávané a obecně stejně nejlepší grafiku zatím obstará staré dobré PC. Nicméně tou dobrou zprávou je, že PS4 se počítačům naprosto vyrovná a dokáže je i předčit. Každý si tak musí sám rozhodnout, jestli mu ten lepší obrázek vyváží mastný příplatek na PS4 verze oproti starším konzolím a zejména PC, jehož hry jsou skoro o polovinu lacinější, než na nových next-gen konzolích.

Read this next