Skip to main content

RECENZE datadisku Pobaltí do Euro Truck Simulator 2

Na severovýchod a ještě dál.

Eurogamer.cz - Doporučeno badge
VERDIKT: Po Itálii další velmi povedený a krásně vypadající přídavek, který nelze než doporučit.

Ačkoliv momentálně dávám přednost sesterské sérii American Truck Simulator, nový přídavek s pobaltskými státy mě donutil opětovně zasednout za volant Euro Truck Simulator 2 (Alza.cz) a vydat se prozkoumávat nové části mapy.

I když se to na první pohled nemusí zdát, nové státy zastoupené Litvou, Lotyšskem, Estonskem, jižní části Finska a malým kouskem Ruska disponují silnicemi s délkou přes třináct tisíc kilometrů, což je hodně slušná porce. Jen pro představu, do hry přibylo dvacet tři velkých měst (ty malé, co nejsou ani vidět na mapě, nepočítám) a také přes třicet nových průmyslových stanovišť pro nakládku a vykládku zboží či materiálu.

Do pobaltských států se dostanete buďto pozemní cestou přes východní část Polska, nebo se lze dopravit trajekty ze Švédska. Já zvolil postupný průzkum po zemi, takže jsem postupně projel všechny země a je to vskutku zajímavá podívaná. Severská příroda a východní architektura je hodně rozdílná od toho, co známe z ostatních částí hry. ETS 2 se tak opět stává ještě variabilnější, co se herního prostředí týče. Litvě, Lotyšku a Estonsku jinak kralují především jehličnaté dřeviny a poměrně malé a jednoduché vesničky s typickými dřevostavbami.

Příměstská linková doprava a MHD

Při průjezdu jednou z nich mě zaujal linkový autobus simulující příměstský spoj převážející pasažéry. Něco takového mi přišlo jako pěkné oživení a když jsem posléze přijel do většího města a potkal se s MHD v podobě tramvají, bylo to ještě lepší. Kdyby vývojáři trochu více zapracovali třeba na tom, aby i ostatní AI kamiony jezdili do firem fyzicky nakládat a vykládat zboží, bylo by to ještě o mnoho lepší. Pokud už totiž nejde udělat více reálná města, je potřeba dávat větší důraz na jiné detaily, ze kterých bude mít hráč uvěřitelnější dojem.

Zavítáte-li například do Ruska, musíte vcelku logicky projít klasickou hraniční kontrolou s předložením dokladů, což je trochu rozdíl oproti tomu, když projíždíte hranice států EU prakticky bez zastavení. Už kolem Petrohradu, kde je zajímavý silniční obchvat, si začnete uvědomovat, že se silniční infrastruktura výrazně mění. Ve srovnání s Estonskem, Lotyšskem a Litvou, kde jsou více méně jen jednoduché silnice a nijak komplikované nájezdy na rychlostní silnice, se začnou objevovat komplikovanější silniční prvky. Finsko je pak kapitolou samou pro sebe. Moderní a hlavně velká města, promakané vysokokapacitní dálnice a hodně průmyslu dávají pocit, že jste se najednou ocitli v úplně jiném světě.

Specifická jízda nocí

Už jsme si tak nějak zvykli, že s každým dalším DLC je hra vylepšována i po grafické stránce. Datadisk Pobaltí jde ve stejných šlépějích. Vegetace a vůbec veškeré okolí silnic (včetně měst), je vynikající a i když se může zdát, že to musí být v téhle oblasti všechno na jedno brdo, opak je pravdou. Každá země má své odlišnosti a svoje specifické památky či ikonická místa, jejichž objevení vždy člověka potěší. Pokud navíc rádi jezdíte v noci, můžete si všimnout, že zde není nikdy úplná tma. Nejedná se úplně o efekt polární noci, ale je jasně vidět rozdíl mezi touto severní mapou a třeba střední Evropou.

Rozhodně je tedy na co koukat a trochu pak zamrzí návrat do nejstarších oblastí hry jakou je třeba Česko nebo Německo, které vypadají po grafické stránce už poněkud zastarale. Chtělo by to tedy nějaký facelift původních částí, aby se mapa Evropy sjednotila na aktuální úroveň, kterou se prezentují nová DLC.

Watch on YouTube

Celkově se ale nedá novému datadisku s pobaltskými zeměmi nic zásadního vytknout, a pokud jste fandy ETS 2, nesmí vám ve sbírce v žádném případě chybět. Čtěte také: RECENZE Itálie do Euro Truck Simulator 2.

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex ExtremeGamer.

Read this next