Rané recenze Cyberpunk 2077 ve světě vyznívají rozporuplně
Chvála i kritika chyb či nenaplněných ambicí.
Přesně jak jsme upozorňovali o víkendu, řada recenzí Cyberpunk 2077 bude k dispozici až později. Například Polygon, kolegové z naší britské centrály, Giantbomb, Press Start či VICE se rozhodli zatím hru nehodnotit, protože v ní odehráli jen pár desítek hodin. Ani aplikovat tradiční výmluvu, že "něco ze zaznamenaných chyb by snad měl opravit Day 1 patch", aniž by to šlo potvrdit či ověřit.
Prozatímní průměrné hodnocení této očekávané pecky od CD Projektu Red zatím ve světě sedí na 91 procentech, což platí jak pro OpenCritic, tak Metacritic.
Padalo hodně desítek či devítek (VG247, japonské či americké IGN, Digital Spy, Game Informer, PCGamesN, VGC, Windows Central), ale zároveň tam je i několik výrazně nižších skóre, než se u takové hry všeobecně předpokládalo.
Mezi jednu z nejpřísnějších patřila recenzentka Kallie Plagge z GameSpotu, která si dovolila udělit "jen" 7/10. Podle ní se jedná o fenomenálně zabugovanou hru. Sice prý během recenzování dostávala patche, ale některé technické problémy jsou prý rozsahu, že nelze čekat okamžité nápravy. Prý narazila na nějakou chybu prakticky v každé misi, některé prý byly vtipné či běžné, jiné způsobily zamrznutí hry, což v případě zásadního boje v závěru hry docela zamrzí. Ač hrála na highendovém notebooku, který je nad minimálními požadavky, musela hru často restartovat a to samé potkalo i kolegy z tohoto média, takže bylo těžké se do herního světa naplno ponořit.
Cyberpunk 2077 má být naplněn věcmi, které nedávají úplně smysl nebo jsou ve hře nadbytečně. Některé volby, které musíte učinit, prý nemají reálný význam, zatímco řada příběhových pozadí či různých kultur má být nekonzistentní. Hlavní příběh prý neladí se zbytkem hry. Naopak mezi silné stránky mají patřit vedlejší úkoly, výborné boje a flexibilita v tvorbě postavy, aby seděla vašemu hernímu stylu.
Přísný byl také PC Gamer se 78%, který říká, že takový otevřený svět tady asi hodně dlouho nebude a že jde o jasný důvod k upgradu hardwaru ve vašem počítači, protože nasvícení s raytracingem je zatím tím nej, co se dá zažít. Ve hře, jejíž hlavní příběh zabere asi 40 až 50 hodin, jsou prý minimálně tři konce, na něž budete zírat s otevřenou pusou, a další se odvíjí dle toho, s kým se kamarádíte či jste zažili románek. I zde si však stěžují na časté chyby, někdy absurdní, někdy kazící i závěrečnou scénu. Situaci přirovnávají k Fallout: New Vegas, které také bylo v době vydání pokažené, ale časem se vyleštilo.
Jednu z nejnižších známek dal pak GamesBeat, který dal jen 60%. Problémem jsou prý obrovské ambice tvůrců, které jen zůstaly naznačeny, ale nebyly dotaženy do konce. Například mrakodrapy, které slouží jen jako kulisa. Nebo obchodníci se simulovanou ekonomikou, která ale ve hře není. Rušné ulice zase naznačují spoustu příležitostí, které by se mohly udát, ale nekonají se. Nedaleko apartmánu V zase je pouliční prodejce, se kterým nelze mít žádné interakce či si od něj koupit jídlo atd.