RECENZE Astro Bot

Skvěle hratelná hopsačka na PS5.

Roztomilá postavička malého robůtka Astro Bota měla svoji premiéru na PS4 v roce 2018 a jednalo se o výborně hodnocenou 3D plošinovku viz naše tehdejší recenze. Zvláštností ovšem bylo, že tato oddychovka byla pouze pro virtuální realitu a bez sady PSVR ani nešla spustit. Na klasickou variantu jsme si proto museli počkat až na uvedení Playstation 5, kde se Astro Bot představil jako Astro's Playroom neboli hratelný tutoriál, který demonstroval vnitřnosti konzole PS5 a hlavně dal pocítit, jakými efekty oplýval nový ovladač DualSense. Jeho hlavní nevýhodou ale bylo, že nabízel jen velmi málo obsahu a byl za jeden večer dohraný. Nicméně Astro's Playroom byl zdarma pro všechny majitele nové konzole, takže se to dalo brát jako takový předkrm, než se objeví kompletní hra.

K mému překvapení si v Sony dali docela na čas a plnohodnotný Astro Bot se objevuje až nyní, skoro čtyři roky po uvedení PS5. Koncept hry zůstal stejný, ale přichází s obrovským množstvím obsahu, který představuje více než osmdesát levelů odehrávajících se na padesáti planetách šesti různých galaxií.

Hlavní herní náplní je pátrání po třech stovkách botů, kteří původně obývali vaši vesmírnou loď. Ta nese podobu konzole PS5 a její vnitřek je v duchu Astro's Playroom. Astrobotí vesmírná loď však byla napadena zlotřilým emzákem, který jí zničil a nebozí robůtci skončili roztroušení napříč galaxiemi na nespočtu planet a čekají na svou záchranu. Vaším novým vesmírným plavidlem se proto stane transformovaný DualSense ovladač, kterým cestujete z galaxie do galaxie a prohledáváte jednotlivé planety ve snaze najít potřebné součástky a zachránit co nejvíce botů. Hlavním cílem hry je znovu poskládat svojí mateřskou loď a vrátit jí původní posádku.

Každá planeta galaxie představuje jeden level, který musíte zdolat, abyste se mohli posunout dále. Průchod hry není nalinkován přímo, ale úplná volnost tu také není. V rámci galaxie lze navštěvovat planety v libovolném pořadí nebo se na ně vracet a opakovaným průchodem najít další zákoutí a boty, které člověk napoprvé minul. Galaxie se ale odemykají postupně a přístup k bossům je vždy podmíněn dohráním všech levelů v rámci dané galaxie. Souboje s bossy se vymykají ostatní hratelnosti. Vyžadují trochu cviku, poučení se z vlastních chyb a projít si řetězcem miniher, které vás posunou dále nebo připraví o život.

Variabilita levelů je jinak úžasná a vyloženě nadchne. Vše je doprovázeno velmi barevnou a nápaditou grafikou a velmi veselým hudebním doprovodem. Jsou zde vodní planety, vzdušné nebo inspirované dávným světem Aztéků. Zmrzlinová planeta je pak slušný úlet, kde si musíte neustále razit cestu skrz pevnou hmotu nebo se sklouznete po ledové ploše s haptickými efekty. Některé levely pak mají přímou inspiraci z původního PSVR titulu a například boss v podobě obří gorily vám také nebude neznámý.

Skvělou hratelnost neovlivňuje jen stále se měnící prostředí, ale i herní mechaniky v podobě speciálních schopností, které váš robůtek dočasně získává. Jednou je to nafukovací vak, který umožňuje se vznášet, jindy to jsou žabičkové boxerky, kterými lze nepřátele knokautovat rychlostí blesku nebo baťůžek s raketovým buldočkem, jenž vás vykopne do dálky nebo výšky. V každém levelu se kromě klasických překážek objevují i lehké puzzle a tajné místnosti, které je potřeba odhalit, aby zde nezůstali zapomenutí boti. Zajímavostí je, že kromě standardních botů zachraňujete i speciální boty, kteří nesou podobu známých herních Playstation postav jako jsou třeba Kratos, Solid Snake, Rachet, Alloy a spousty dalších.

Celkově je nový Astro Bot skvěle hratelnou hopsačkou jejíž hlavní postava de facto přebírá otěže po Sack Boyovi ze série Little Big Adventure. Co do roztomilosti jsou na tom oba hrdinové podobně, ale větší trumfy má nyní rozhodně Astro Bot. Jednak není tak okoukaný, přináší nové prvky, a hlavně přímo propaguje hardware značky Playstation. Dá se to vlastně shrnout slovy, že tím, čím je Mario pro Nintendo tím se nyní Astro Bot stává pro Playstation. Dá se tedy očekávat, že se s Astro Botem rozhodně nesetkáváme naposledy.

VERDIKT:: Pokud máte rádi 3D hopsačky tak tuhle nesmíte minout. Budete jí milovat a skvěle se hodí i pro dětské hráče.