Reakce na prkenné hromadné bitvy a nudnost Kingdom Come
"Nejde uspokojit každého".
Hráčská obec u nás i ve světě, soudě dle názorů na zahraničních webech či u YouTube videí, by se dala rozdělit na dvě skupiny. Jedna je doslova vyplesklá z realistické simulace středověku se všímvšudy, z krásné grafiky lesů a luk v Posázaví, případně z hradů, které v Americe či na jiných místech světa prostě nemají. Také je dostávají vymakané herní mechanismy v dopředu sestříhaných, dost vymazlených oficiálních videích (jako to parádní ze středy).
Druhá, méně početná skupina u brzkého Kingdom Come (Alza.cz) varovně vztyčuje prst, že tím hlavním by přece měla být vždy hratelnost a zábavnost - nikoli to, jak puntičkářsky je vytvořen herní svět, na což už dojelo mnoho produktů "made in Czech Republic". Tito lidé, včetně řady YouTuberů a influencerů, reportují o údajně nudné náplni, jakési neohrabanosti a nevhodnosti pro každého.
Aktivita těch později jmenovaných vzrostla po předvánočním třináctiminutovém videu na IGN, které v plné nahotě ukázalo vážné nedostatky týkající se skupinových bitev. Asi víte, oč jde: Půlka vojáků je jakoby zkamenělá, na chvíli zaseklá v určitém pohybu či animaci s rukou nepřirozeně uvízlou nahoře, než zase v nepřehledném boji těsně vedle ostatních ožijí a pokračují v ataku. O tomto problému jsme již psali, ale v této nesestříhané podobě to bilo do očí více:
Tvůrci se ke kritice vyjádřili v nedávném Reddit AMA, vedle řady jiných otázek (středeční článek s jejich souhrnem):
"Jde o jednu nejvíce vtahujících her, co jste kdy hráli. Boj je velmi intenzivní a unikátní, protože na něm v motion-capture s námi pracovali i skuteční šermíři, takže animace jsou báječné a souboje jsou velmi zábavné," uvedl nejprve naučený PR manažer. Dobře, a na konkrétní kritiku výše reaguje jak?
"Myslíme si, že Kingdom Come je úžasná hra. Nabízí mnohem více vrstev než jen tu hezkou grafiku a fanoušci sami zjistí, že se v ní skrývá hluboká hratelnost. Potřebujete však dostatek času, aby vás chytla a ponořili jste se do ní. Není pro netrpělivé hráče, ale to je v pořádku, nelze uspokojit každého."
Mimochodem, k bitvám ještě na Redditu zazněla jedna věc: příkazy ostatním nepůjde udílet, jste v nich jen vojákem, nikoli velitelem. Nicméně můžete se prý vydat na výzvědnou misi a pak povědět svému veliteli, co byste mu doporučovali jako nejlepší styl útoku.
"Používáme fyzikální kolizní systém, který kalkuluje míru poškození, které způsobíte ostatním, což čerpá z použité zbraně, typu brnění, které má na sobě protivník, či jak moc jste je trefili. Obvazy můžete použít na pomoc se zastavením krvácení, ale nikoli během boje," dodal výrobce o sofistikovaném systému bojů, což zřejmě oceníte v duelech jeden na jednoho, leč ty hromadné bitvy by to ve finálce vážně chtělo nějak ošetřit...