Reakce Microsoftu na akvizici Gaikai od Sony
"Máme cloud už po mnoho let".
Po včerejším potvrzení akvizice firmy Gaikai od Sony se na to největšího rivala prostě nešlo nezeptat. A před Microsoftem se otevřela spousta způsobů, jak na to oficiálně zareagovat.
Buď to nekomentovat, aby novináři neměli o čem psát a zapomnělo se na to, nebo to pochválit a třeba říct, že jde o trend, což by mohlo být trochu nebezpečné vzhledem k možné mylné interpretace z čtení mezi řádky (dle infa z E3 prý OnLive s mnoha zájemci o koupi už jedná, ale neví se s kým). Bohužel si vybral tu nejvíce arogantní variantu reakce.
"Cloud byl a je klíčovou součástí naší strategie i našich investic už po mnoho let," odvětil zástupce Microsoftu po dotazu sesterského GamesIndustry. Zjevně tím myslel službu Xbox Live, což následně potvrdil: "Prostřednictvím Xbox Live servírujeme hraní a zábavu ze vzdáleného serveru (cloudu) pro více než 40 milionů lidí."
Je zjevné, že Microsoft se tímto postojem snaží zlehčit význam celé včerejší akvizice Gaikai svým úhlavním rivalem. Ale jeho řešení ukládání pozic do cloudu na Xbox Live je něco trochu jiného, než streamované hraní plných her přes internet bez stahování, ne?
"I do budoucna budeme v této oblasti nadále inovovat," nezavřel si autor Xboxu 360 vrátka před přijitím s něcím obdobným co Sony.